TST Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Divine Divinity er et rollespill i isometrisk 2D, som på mange områder kan sammenlignes med grafikken i Baldur's Gate og Diablo II. At utviklerne har kastet ett og annet øye på disse slagerne kommer også tydelig frem på flere andre områder. Alt oser av kvalitet, kanskje spesielt musikken, som er svært stemningsskapende, både mystisk og mektig på en gang. Les hele omtalen Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Om ikke det minna om Diablo II så virket det nesten identisk med Diablo (I). Der hadde du også muligheten til å plassere poeng på hvilken som helst av egenskapene, uavhengig av type. Slik kunne du godt starte som rogue og ende opp som warrior. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Spilte demoen for litt siden, virker som en direkte diablo-klone, men med mye penere grafikk og bedre musikk. Ser ut som et veldig koselig spill å ta fram på mørke høstkvelder. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Divine Divinity har mye til felles med Diablo, men det har et mye sterkere rollespill-preg. Du kommer et stykke med "hack 'n' slash" her også, men du blir ofte belønnet med mer XP hvis du løser problemer på sivilisert vis. Jeg vil egentlig si at spillfølelsen ligger nærmere Baldur's Gate enn Diablo. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Divine Divinity til 99,- hos www.cdon.com Løp og kjøp (minst 3)! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Divine Divinity til 99,- hos www.cdon.comLøp og kjøp (minst 3)! Grr, det er en veldig god pris, ja. Har det til 99 kroner her i byen òg. Men jeg skal egentlig spille Morrowind og Tribunal ferdig i tillegg, samtidig som jeg snart skal kjøpe SWG, og kanskje Gothic II, Bloodmoon og Ryzom. Huff, dette får jeg aldri tid eller penger til. Får håpe jeg får kjøpt og spilt Divine Divinity en gang. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Grr, det er en veldig god pris, ja. Har det til 99 kroner her i byen òg. Men jeg skal egentlig spille Morrowind og Tribunal ferdig i tillegg, samtidig som jeg snart skal kjøpe SWG, og kanskje Gothic II, Bloodmoon og Ryzom. Huff, dette får jeg aldri tid eller penger til. Får håpe jeg får kjøpt og spilt Divine Divinity en gang. Hehe, du får forte deg. Riftrunner (oppfølger til DD, foregår mellom DD og DD2 (som kommer senere)) kommer i Q4 i år. *glede seg villt og hemningsløst* Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Grr, det er en veldig god pris, ja. Har det til 99 kroner her i byen òg. Men jeg skal egentlig spille Morrowind og Tribunal ferdig i tillegg, samtidig som jeg snart skal kjøpe SWG, og kanskje Gothic II, Bloodmoon og Ryzom. Huff, dette får jeg aldri tid eller penger til. Får håpe jeg får kjøpt og spilt Divine Divinity en gang. Ryzom er neppe noe du trenger å føre opp på budsjettet ditt enda. Det er foreløpig under beta-testing, og det tar nok en god stund før det lanseres. Men jeg har spilt mye Gothic 2 i det siste, og det bør du absolutt holde en finger på. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Grr, det er en veldig god pris, ja. Har det til 99 kroner her i byen òg. Men jeg skal egentlig spille Morrowind og Tribunal ferdig i tillegg, samtidig som jeg snart skal kjøpe SWG, og kanskje Gothic II, Bloodmoon og Ryzom. Huff, dette får jeg aldri tid eller penger til. Får håpe jeg får kjøpt og spilt Divine Divinity en gang. Ryzom er neppe noe du trenger å føre opp på budsjettet ditt enda. Det er foreløpig under beta-testing, og det tar nok en god stund før det lanseres. Men jeg har spilt mye Gothic 2 i det siste, og det bør du absolutt holde en finger på. Ok, greit. Men Ryzom er ett av få som hopper av den vanlige trenden, hvor man spiller som alver, menn og dverger, og det har jeg lyst til å prøve! Men de har satt dato, og de bør vel holde den, selv om de kanskje ikke klarer det? :-? Beta-testingen startet forresten i midten av mai, og det er enda noen måneder igjen, så det kan da ikke være så alt for lenge til. Kommer antagelig i veien for SWG, om jeg skal ha det. Takk for råd uansett. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Divine Divinity til 99,- hos www.cdon.comLøp og kjøp (minst 3)! Jeg kjøpte det til samme pris hos Gamezone. Gleder meg til å prøve det, men akkurat nå har jeg så mye å gjøre at jeg ikke har fått installert det engang. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Divine Divinity til 99,- hos www.cdon.comLøp og kjøp (minst 3)! Jeg kjøpte det til samme pris hos Gamezone. Gleder meg til å prøve det, men akkurat nå har jeg så mye å gjøre at jeg ikke har fått installert det engang. Nevnte det for Aasgård. Tror det koster 149,- nå. Var der nede på GameZone på handelens dag, og hvis jeg ikke husker feil, så kostet det nok 99,- da, ja. Du bor i Kristiansand-området? (til lesere med gode skriveferdigheter: VI TRENGER FLERE MEDARBEIDERE! http://www.gamer.no/diverse/medarbeider.html ) Hadde jeg bare vært gammel nok. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ok, greit. Men Ryzom er ett av få som hopper av den vanlige trenden, hvor man spiller som alver, menn og dverger, og det har jeg lyst til å prøve! Men de har satt dato, og de bør vel holde den, selv om de kanskje ikke klarer det? :-? Beta-testingen startet forresten i midten av mai, og det er enda noen måneder igjen, så det kan da ikke være så alt for lenge til. Kommer antagelig i veien for SWG, om jeg skal ha det. Nå er alver, dverger og menn tvilsomt noe som "hopper av trenden" Men, neida. Ryzom ser originalt ut. Møtte utviklerne på E3, hvor de viste meg mye fra spillet. Det så gøy ut. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Divine Divinity til 99,- hos www.cdon.comLøp og kjøp (minst 3)! Jeg kjøpte det til samme pris hos Gamezone. Gleder meg til å prøve det, men akkurat nå har jeg så mye å gjøre at jeg ikke har fått installert det engang. Nevnte det for Aasgård. Tror det koster 149,- nå. Var der nede på GameZone på handelens dag, og hvis jeg ikke husker feil, så kostet det nok 99,- da, ja. Du bor i Kristiansand-området? Ja, jeg gjør det. Og ja, jeg kjøpte faktisk Divine Divinity på handelens dag (til lesere med gode skriveferdigheter: VI TRENGER FLERE MEDARBEIDERE! http://www.gamer.no/diverse/medarbeider.html ) Hadde jeg bare vært gammel nok. Jeg editerte bort den siste kommentaren for ikke å skremme folk til å tro at livet som spilljournalist er alt for hektisk. Det kan være ganske mye stress i perioder, men det er også utrolig givende (og da tenker jeg ikke bare på det åpenbare "gratis spill, ofte før noen andre får tak i dem"). Så de som føler de har talent (og er gamle nok) burde absolutt sende en mail til Tor-Steinar, slik at de kan være med på å gjøre Norges beste spillside enda bedre. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Om man bodde helt oppe i verdens nordligste by, og hadde jobbet for gamer.no, hadde man fortsatt fått sendt spill helt dit, for å teste de, eller? og for å være snill med gamer.no folka, som så lenge har prøvd å fått folk til å åpne opp øynene til divine divinity, skal jeg kjøpe det på den lokale spillebutikken i mårra, så de hadde det til 99,- her om dagen menne, er det på nivå med Baldur's Gate 2? Lenke til kommentar
TST Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Om man bodde helt oppe i verdens nordligste by, og hadde jobbet for gamer.no, hadde man fortsatt fått sendt spill helt dit, for å teste de, eller? Ja. :-) Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Om man bodde helt oppe i verdens nordligste by, og hadde jobbet for gamer.no, hadde man fortsatt fått sendt spill helt dit, for å teste de, eller? og for å være snill med gamer.no folka, som så lenge har prøvd å fått folk til å åpne opp øynene til divine divinity, skal jeg kjøpe det på den lokale spillebutikken i mårra, så de hadde det til 99,- her om dagen menne, er det på nivå med Baldur's Gate 2? På høyde og LAAANGT forbi spør du meg Det her er et spill du skal slite med å legge fra deg!! Ta et hint: Vent til etter sommer`n så du får iallfall litt sol på kroppen 8) Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 menne, er det på nivå med Baldur's Gate 2? Vanskelig å sammenligne det direkte mot BG2, det er jo et fenomenalt spill det også. Men jeg tror jeg ble mer fengslet av Divine Divinity. Likte du BG/BG2 så kommer du til å elske Divine Divinity. Jeg teller ned dager til Riftrunner nå, gleder meg faktisk mer til det enn til HL2, og det sier en del! Lenke til kommentar
Newman Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Men en ting du MÅ gjøre før du begynner å spille: Laste ned den nyeste patchen! Jeg har måttet startet på nytt utallige ganger pga ødelagte save games. Det er også en "slowdown" bug i release versjonen som er nokså irreterende. Forutenom det så er DD kjempe bra! Litt tregt i starten, men når du har gått i gjennom det første dungeonet så blir det svært mye bedre. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Helt ening, dette er et spill det er vel verdt å kjøpe viss du liker RPG spill. Viss du liker spill som BGI/II, Gothic, Diablo, så vill du nok like dette også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg