Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverket på PC'n min forsvant

Anbefalte innlegg

Heisann. For et par dager siden satt jeg online osv og spillte.

Så sto jeg opp neste morra og da har jeg ikke internett.

Da skylder jeg seff på routeren og går å restarter den men det funker ikke.

Prøver jeg å reparere får jeg selvfølgelig feilen: "Kan ikke reparere fordi: Kan ikke koble til det trådløse nettverket"

Ved startlinja sier det: "Trådløst nettverk utilgjengelig" og jeg kan ikke finne noen trådløse nettverk (Pleide å finne 2-4 før)

Så gikk jeg inn i cmd, og skreiv, ipconfig. Da fikk jeg dette:

Ethernet:

Lokal tilkobling: Medium frakoblet

Trådløs tilkobling: Medium frakoblet

Dette skjønner jeg ikke en dritt av.. =/

Så prøvde jeg "ipconfig /release" og "ipconfig /renew"

Men begge kommandoene sa "Kan ikke utføre når mediumet er frakoblet.."

Nettverks kortet er aktivert og alt ser ut til å stemme, men nettverket mit er rett og slett borte.

Vil også legge til at for litt over en uke sia begynte oppstarten å gå treigt også, ved "Memory testing" hvis det kan ha noe med saken å gjøre.

Da lurer jeg på om noen har peiling, eller en løsning på dette, eller om jeg bare må ta å formatere...

EDIT: Alle andre PC'er i huset (2 stk) fungerer knall, det er bare min det er noe ugler i mosen med

EDIT2: Er det noe screenshots eller annen info jeg bør legge til så si ifra...

---Takk på forhånd---

Endret av Jarle89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. For et par dager siden satt jeg online osv og spillte.

Så sto jeg opp neste morra og da har jeg ikke internett.

Da skylder jeg seff på routeren og går å restarter den men det funker ikke.

Prøver jeg å reparere får jeg selvfølgelig feilen: "Kan ikke reparere fordi: Kan ikke koble til det trådløse nettverket"

Ved startlinja sier det: "Trådløst nettverk utilgjengelig" og jeg kan ikke finne noen trådløse nettverk (Pleide å finne 2-4 før)

Så gikk jeg inn i cmd, og skreiv, ipconfig. Da fikk jeg dette:

Ethernet:

Lokal tilkobling:  Medium frakoblet

Trådløs tilkobling:   Medium frakoblet

Dette skjønner jeg ikke en dritt av.. =/

Så prøvde jeg "ipconfig /release" og "ipconfig /renew"

Men begge kommandoene sa "Kan ikke utføre når mediumet er frakoblet.."

Nettverks kortet er aktivert og alt ser ut til å stemme, men nettverket mit er rett og slett borte.

Vil også legge til at for litt over en uke sia begynte oppstarten å gå treigt også, ved "Memory testing" hvis det kan ha noe med saken å gjøre.

Da lurer jeg på om noen har peiling, eller en løsning på dette, eller om jeg bare må ta å formatere...

EDIT: Alle andre PC'er i huset (2 stk) fungerer knall, det er bare min det er noe ugler i mosen med

EDIT2: Er det noe screenshots eller annen info jeg bør legge til så si ifra...

---Takk på forhånd---

6412217[/snapback]

Det første du kan gjøre er å deaktivere det trådløse kortet og deretter aktivere det igjen for å se om det blir noen forskjell. Hvis det ikke ga noe forskjell bør prøve å pinge localhost eller adressen 127.0.0.1 og se om du får svar, dersom du får svar så fungerer nettverkskortet fint hvertfall. Du kan også prøve å installere driverne for det trådløse kortet på nytt.

Hvis dette ikke gir noe bedre resultater, så kan du fjerne all spyware/adware som ligger på PC-en for så å ta en virussjekk. Dette bør en gjøre regelmessig hvertfall i windows. Foreslår programmet "adaware" for å fjerne spyware og f-secure, mcAfee eller norton for fjerning av virus.

Når du skriver "ipconfig /release" på en kobling som ikke har noen adresse vil du naturligvis få feilmelding, her holder det med "ipconfig /renew" hvis du ikke har adresse, men i denne situasjonen hvis du ikke får kontakt med det trådløse nettverket så vil du ikke få annet enn en temperær adresse.

Endret av icebyte
Lenke til kommentar

Takker for svar, den ip-adressen du sa er faktisk den jeg får når jeg pinger navnet på maskinen min... Skal prøve å få installert driverene på nytt.

Men har du noen idè om hvordan dette kan ha blitt så voldtatt over natta? :S Har hatt pc'n i 3 år snart uten formatering / defragmentering kanskje det som er grunnen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...