Gå til innhold

Harddisk til laptop

Anbefalte innlegg

Har hjulpet ei venninne av meg til å kopiere ut det viktigste fra en Hitachi-disk som halter i hennes Acer Travelmate 2301LC laptop. Nå skal jeg bestille ny disk til henne, og tar gjerne imot råd.

Disken hun har nå er en 40 Gb Hitachi 2,5" 4200 rpm. Når vi først skal oppgradere, tenker jeg å kjøpe en raskere og større disk, ca 60 Gb, tenker jeg. Edit: Har fått vite fra Acer kundeservice at laptop-modellen støtter disker på opptil 80 Gb.

Stabilitet, funksjonalitet, pris og lav temperatur er viktigere enn at det skal være den raskeste disken. Jeg er altså ute etter en helt grei og trygg allrounder - en "Toyota". ;)

Under testing av den nåværende 4200 rpm-disken kom temperaturen fort oppunder 50 grader. 7200 rpm-disker burde jeg da kanskje utelukke med én gang pga varmeutvikling? En oppgradering til en 5400 disk synes jeg dog at er på sin plass, om det skulle være forsvarlig.

Hitachi er jeg i utgangspunktet litt skeptisk til, siden de tok over IBMs elendige harddiskproduksjon. Men korriger meg hvis denne misnøyen er uberettiget. Samsung har jeg derimot godt inntrykk av, og har også hørt mye godt om Seagate.

Så, noen harddisk-anbefalinger? Kommentarer fra noen som kjenner til denne Acer-laptopen er spesielt velkomne.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når min disk tok kvelden, ville eg har den nye til seagate. Men siden eg hadde garanti fikk eg ikke velge hvilken disk de skulle sette inn.

Kunne fått seagate, men da måtte eg betale disken selv.

Eg har denne disken i nå: Toshiba 60GB 5400 rpm. Er ok den. Ville ha segate sin på grunn av 5år's garanti fra frabrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...