Gå til innhold

Vitsen med sangtitler?

Gaston

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på hva er det som egentlig er fasiten på å legge et navn til en sang. Er det ordet eller setningen som går mest igjennom sangen som er tittelen. Elle hva?

Jeg har lagt merke til at Tool f.eks har sangtitler som omtrent ikke har noe betydning for selve sangen. Jeg trodde sangtitler skulle egentlig bare veiledende, men samtidig så skjønner jeg at Tool ikke har det "som alle andre".

Jeg mener iallefall at en sangtittel skal kun være veiledende eller iallefall det... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt merke til at Tool f.eks har sangtitler som omtrent ikke har noe betydning for selve sangen. Jeg trodde sangtitler skulle egentlig bare veiledende, men samtidig så skjønner jeg at Tool ikke har det "som alle andre".

Entens å har du ikke lest Tool tekster eller hørt på dem, eller så forstår du det rett og slett ikke.

Titler er navnet på sangen, og de kan gi hint om hva sangen handler om.

Ta fks. "Hooker with a Penis". Sangen (slik jeg tolker den) handler om at tr00fiser av fans anklaget Tool for å selge seg. (Tool er et band bestående av menn, menn som anklages for å selge seg. Horer er mennesker som selger seg, men vanligvis kvinner. Resultat:"Hore med penis".)

Third Eye er en new-age sang som synger om konseptet om å "se mer". (få et tredje øye)

Ænema er en variant av ordet "enema" som betyr tarmskyllling. I dette tilfellet så synger man om å skylle verden for alt drittet som er i den. (Bildelig sett.)

The Pot. Her synger vokalisten "You must of been high". Sier seg selv.

Så har nok Tool med vilje noen litt mystiske eller obskure sangtitler og tekst for å bygge opp rundt imaget deres. Kult med band som ikke synger ting RETT frem heller. (Men Tool er strengt tatt ikke SÅ mystiske som folk skal ha det til, de bare synger om litt uvanlige ting...)

Lenke til kommentar

Sangtitler trenger man i bunn og grunn, men blir letter å holde orden på musikken da. Er stress å snakke om en bestemt sang til en kompis hvis man ikke har en sangtittel å gå etter, men man klarer jo å snakke om Taake, så i teorien skal no det gå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...