Skavhaug Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Hva kan jeg ta for denne pcen ? Cpu:Amd Athlon 3700+ s939 Hovedkort:Asus A8N-sli premium Skjermkort:Club3d 7900gt Minne:Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB Harddisk: WD 250 GB sata2 Kabinett:Antec P160 PSU :Thermaltake purepower 460w Pcen er brukt siden slutten av April. Vurdere og selge den av mulig overgang til conroe. Vil det lønne seg å selge den i deler ? Endret 30. juni 2006 av Skavhaug Lenke til kommentar
andylove Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har noe lignende oppsett som du. AMD +4000 939 ASUS A8N SLI Premium 2 * 250GB Seagate i RAID0 7800GT EVGA OCZ 2048MB DDR dual PC3200 MIST500W PSU Lian Li kabinett, husker ikke modellen.. ++ annet småstash som tvkort, dvdbrenner, minnekortleser og zalman vifter til CPU og GPU. Jeg har også tenkt i samme baner som deg at nå er det påtide å komme seg over til Intel plattformen, siden de kommer med noe som ser ut til å bli ganske tøft å ha i maskina. Konklusjonen min ble, etter en del runder på nettet og lesing av forums, at jeg har en meget god datamaskin og det ville vært tidenes største tapsprosjekt å selge en maskin som jeg brukte veldig mange tusen kr på. Trenger forsåvidt bare HK, minne, CPU og ny vifte til CPU, men det vil koste meg mye. Jeg har klokka CPU'en min til 2,6GHZ, så det yter vel noenlunde likt som en FX57 og jeg har raid som sørger for rask data og filbehandling, i tillegg til et fett nok skjermkort til å takle alle spill. Mulig jeg ikke kan kjøre alt i 1600*1200 oppløsning, men det henger da fortsatt godt med og folk nikker annerkjennende når jeg forteller om innmaten i maskinen. For en nerd, som de fleste av oss er.. (hehe, ikke noe vondt ment), så er nok maskinen min en dinosaur, men jeg legger merke til at den er veldig rask for alt jeg trenger den til, og spørsmålet er vel heller om jeg skal spare sammen kronene, og heller kjøpe nytt når VISTA gjør sin inntreden. Det er vel også da at Core 2 duo kommer med 2, generasjons utgivelser av chipset til HK, CPUer og ICH8 får seg skikkelige drivere og er kanskje bedre tilpasset en større oppgradering. Dette er jo selvfølgelig spekulasjoner på lik linje med "når kommer vista??", men jeg føler det er en god holdning å ha, særlig ettersom jeg vet at det alltid kommer noe nytt. Men hvis du absolutt må selge maskinen din, ville jeg solgt den i løse deler og heller latt entusiaster plukket maskinen. Selger du den som en hel maskin, så myntes det jo på "de vanlige" som ønsker seg en datamaskin, og de leser garantert på www.dinside.no om billige maskiner som blir solgt fra nettbutikker. Du vil ikke få mer enn hva de maskinen koster, og brukt utstyr går gjerne for langt lavere summer enn du kanskje ønsker for dem. Dette er jo selvfølgelig bare et ressonement for hva jeg tenker og jeg har jo en temmelig likt oppsett som deg, hvis vi ikke pirker for mye... Jeg ville ikke solgt per i dag, og heller tatt tapet når jeg virkelig trenger en oppgradering eller ser at det vil gi meg langt mer enn hva jeg har i dag. Dette kommer nok Conroe til å gjøre, men ikke i såpass grad at det lønner seg å kvitte seg med en maskin som er kjøpt for et halvt år siden. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 du vill kjøpe hovedkort.prosessor.ram resten har du fra før hvorfor selge alt? ta deg en tur på vinmonopolet heller, ta til fornuften. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Det er egentlig ikke så dumt det. Hva kan jeg ta for hk, ram og cpu da ? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 prøv på en oppgraderingspakke inkl frakt for 2800kr. so much for sli Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 spørs om han ikke må selge kabinett for å få til conroe? BTX hovedkort? eller er de fleste intel HK fremdeles ATX? Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 prøv på en oppgraderingspakke inkl frakt for 2800kr. so much for sli 6412230[/snapback] Vis det ikke er verdt mer så kan jeg sikkert bruke det i en htpc e.l Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Behold den gamle PCen og kjøp et conroe-system i tillegg når det verste maset har gitt seg og prisene stabilisert. Husk å la begge PCene folde for hardware.no Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 spørs om han ikke må selge kabinett for å få til conroe? BTX hovedkort? eller er de fleste intel HK fremdeles ATX? 6412240[/snapback] Alle kortene jeg har sett til nå er ATX. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Behold den gamle PCen og kjøp et conroe-system i tillegg når det verste maset har gitt seg og prisene stabilisert. Husk å la begge PCene folde for hardware.no 6415411[/snapback] Blir nok det som skjer Når den ikke er værdt mer så kan jeg ha den Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Det smarteste vil nok være å vente og se hva som blir det beste tilbudet i forhold til prisen av AM2-cpuene og Conroe. Så kan du beholde en del av komponentene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå