Anterialis Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei. Jeg har lastet ned Eggdrop og følger en bruksanvisning på nettet. Den sa også at jeg trengte å laste ned Tcl. Jeg gjorde det (versjon 8.4.13) og unzippa den på linuxboksen. Men når jeg så kjører ./configure i Eggdrop, sier programmet at den ikke finner Tcl på maskinen :s Jeg prøver så å skrive: ./configure --with-tclinc='[...]/tcl8.4.13/' men får det fortsatt ikke til å fungere. Da sier programmet at min Tcl er for gammel, og at jeg burde installere en nyereversjon, 8.4.6. Men jeg har jo 8.4.13 !! Noen som kan hjelpe meg igjennom installasjonen av Tcl og Eggdrop? Jeg har bare unzippa Tcl, hvordan installerer jeg det? Og btw, for å unngå at det blir et tema, jeg er helt ny på dette... På forhånd takk Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvilken distro bruker du? Det er meget sannsynlig at eggdrop ligger i pakkebrønnene. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Bruker Debian. Det gjorde visst ikke det sa en venn av meg :s Men nå har jeg visstnok klart å gjøre noe forskjellig. Har kommet til step 9 på denne bruksanvisningen: http://www.egghelp.org/setup.htm men når jeg skriver 'make install' så kommer error 127 opp :s Hva er feil? EDIT: har prøvd både å installere fra internett, og det siste jeg har prøvd (som gjelder nå) er apt-get install tcllib Alle de forrige stepsa funka, men step 9 får jeg error på. Hva skal jeg gjøre? Endret 30. juni 2006 av w3p Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 kva feilmelding får du? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Prøv: apt-cache search eggdrop Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Ja har fått det til nå takk skal dere ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå