Gå til innhold

Oppgradere 478 oppsett? eller kjøpe nytt?

Anbefalte innlegg

Lurer på om P4 min er moden for å flytte ut i fra sitt gamle hjem Lian-Li PC70 og inn i en HTPC?

1.Skal jeg kjøpe meg en Conroe/AM2 x2 bassert pc? Og lage HTPC av den jeg har?

2.Skal jeg oppgrdere min P4 (nortwood) 875p socket med en P4M 740 og et 7800GS kort og 2x512 mminnebrikker? (Og bruk den noe lenger før den blir til HTPC)

3.Skal jeg vente til Longhorn er lansert og kjøpe ny pc da som er 100% kompatibel?? (tenker da på lydkort eler andre ting som kanskje ikke funker bra med nytt opperativsystem)

4.Hvet ikke om jeg skal lage emg HTPC enda heller?? Skal ha 46” LCD og må vente til de faller noe mer i pris!

Min nåværende pc er:

P4 2.4C/800 klokka til 3.3/1100

Geil Pc4400 Platinum (275Mhz cl 2.5.8.7)

ATI 9800 pro

Creative Audigy 2

2xWD rapptorer i raid 0 (systemdisker)

PS! ikke intresert i AMD VS INTEL babel!!

Bofur

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke bruke den gamle som filserver i heimen.

nytt hovedkort.Asus P5W DH Deluxe.

https://prisguiden.no/product.php?productId=46350

denne takler det som kommer fremåver i høst.

eventuelt denne til hovedkortet.Intel Pentium D 950

https://prisguiden.no/product.php?productId=39844

6410942[/snapback]

Takker for innspill!

Tja noe mer Netburst cpu blir det vel neppe på meg. Dessuten så står ikke den cpuen jeg har i dag så my tilbake for den som er nevnt. kanskje 15-20% raskere bortsett i fra de tilfellene en kjører applikasjoner som støtter flerkjerneprosessor.

Apropos filserver det blir en av htpc'en sine oppgaver om jeg bygger meg en.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

det smarteste ang ny pc så ville jeg ha venta til november da det skjer så mye nytt på hardware fronten også prisene vil falle drastisk på en del H.W.

smør deg med litt tålmodighet det svarer seg.

det er jo en genarasjon utskifting cpu fra intel sin side.

Lenke til kommentar
det smarteste ang ny pc så ville jeg ha venta til november da det skjer så mye nytt på hardware fronten også prisene vil falle drastisk på en del H.W.

6411466[/snapback]

Lurer på om jeg bare skal kjøpe et 6800GS kort til 1000-1200 og åpne de siste 4 pipelinsa og klokke det litt bare for å få bedre grafikkytelsen noe mens jeg venter?

Tja jeg tror kanskje jeg skal vent litt da jeg ike har dårlig tid. Den jeg har nå kjøpte jeg i februar 2003 og den henger med greit nok enda.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

6411466[/snapback]

Lurer på om jeg bare skal kjøpe et 6800GS kort til 1000-1200 og åpne de siste 4 pipelinsa og klokke det litt bare for å få bedre grafikkytelsen noe mens jeg venter?

Tja jeg tror kanskje jeg skal vent litt da jeg ike har dårlig tid. Den jeg har nå kjøpte jeg i februar 2003 og den henger med greit nok enda.

6411486[/snapback]

Det er ganske lurt. Men vær oppmerksom på at de fire pipelines er slått av fordi de er skadet.
Lenke til kommentar
Det er ganske lurt. Men vær oppmerksom på at de fire pipelines er slått av fordi de er skadet.

6415165[/snapback]

Ja det blir en sjanse jeg må vurdere ta. Har også tittet litt på 7800 gs 512MB til Gainward men da spørs det nok om ikke den cpuen jeg har blir litt spinkel :hmm: Mulig jeg burde vurdere en [email protected]? artig om noen har noe tilsvarende som kunne utale seg om ytelse en ville opnnå med en slik kombinasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...