meron Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Er neimen ikke sikker... Tror jeg vil se ann situasjonen før jeg bestemmer meg! Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 kommer bra ann på hvem sitt liv jeg redder..... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde ikke ofra meg for 1000 fremmede engang. Mitt og bekjentes liv veier høyere enn folk jeg ikke har noe forhold til. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Litt annen variant av The_Creator sin "hadde du greid og ta en annen persons liv. Hvis du kunne velge om du skulle dø eller 2 andre skulle dø. Hva hadde du valgt? Jeg er ikke redd døden, så jeg hadde absolut valgt megselv. 6409953[/snapback] NEI i utgangspunktet ikke, kunne redde MANGE flere liv ved og holde meg selv i livet, enn og dø for den ene. Lenke til kommentar
Zeppeluna Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Får være det samme hva andre sier, men jeg står meg selv nærmest! Ikke noe klisjé om at jeg ofret mitt liv for andre jeg ikke kjenner engang. Har de kommet seg inn i dette problemet, får de komme seg ut på egenhånd. Heldigvis for meg fikk jeg en lett vei ut av det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Svaret er enkelt, nei. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Kunne tatt mitt liv for å redde noen som betydde mye for meg, men ikke for å redde en fremmed person. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 superseven, hadde du satt pris på om noen gjorde det samme for deg, altså at de ofret sitt liv slik at du kunne leve videre? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 superseven, hadde du satt pris på om noen gjorde det samme for deg, altså at de ofret sitt liv slik at du kunne leve videre? 6521831[/snapback] Hadde fått dårlig samvittighet. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Dette er vel et av de vanskligste spørsmålene det går ann og stille noen. Personlig ville jeg valgt og overleve. Survival of the fittest. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Alle andre enn de jeg ikke kunne levd uten hadde nok måttet bøte med livet i en slik situasjon. Nå har jeg aldri opplevd dette, men jeg vil tro at rent instinktivt vil man redde sitt eget avkom, siden det er dettes oppgave å føre genene videre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 NEI i utgangspunktet ikke, kunne redde MANGE flere liv ved og holde meg selv i livet, enn og dø for den ene. 6461682[/snapback] Gjør du det, da? Hvis du er lege eller noe så kan det absolutt respekteres, men redder du faktisk noen liv? I teorien kunne alle vært veldig hjelpsomme medlemmer av samfunnet, men det er fåtallet som faktisk går rundt og redder "mange flere liv". Lenke til kommentar
iMono Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Svaret er enkelt, nei... 6521743[/snapback] takk. Endret 20. juli 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 I utgangspunktet, nei. Det er lett å sitte og skrive at man hadde ofret seg for personer man er glad i, men siden jeg mest sannsynlig aldri kommer opp i en slik situasjon, er spørsmålet rent filosofisk. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 I utgangspunktet, nei. Det er lett å sitte og skrive at man hadde ofret seg for personer man er glad i, men siden jeg mest sannsynlig aldri kommer opp i en slik situasjon, er spørsmålet rent filosofisk. 6522885[/snapback] Hva hvis... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja. 2 er mere enn 1, ville glatt trykket paa knappen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Maatte vaert en person jeg virkelig brydde meg om. Men ikke faen om jeg blaaser ut skallen min i morra for et barn i Afrika. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Greit no0k at du ikke hadde klart å leve med det etterpå. Men i den settingen skal det nok litt viljestyrke til for å overkjøre overlevelses instinktet. 6410150[/snapback] joda..hadde ikke hatt lyst til å dø . men hva ofrer man vel ikke for dem man elsker? jeg hadde vertfall ikke greid å la dem dø . men om jeg ikke kjenner dem daaa er det noe annet Lenke til kommentar
allyse Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Nei, hadde ikke automatisk gjort det nei. Må si jeg ser heller jeg lever enn en annen. Dog holder jeg på å utdanner meg til teknisk redningsdykker så da er det en fordel jeg holder meg levende når jeg skal redde noen Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 For 6 år siden ville jeg muligens ofret meg selv for 2 andre. Nå har jeg barn, og vil ikke gjøre dem uten far for å redde to ukjente. Om de som skulle reddes var barna mine, stiller saken seg annerledes. Man forandrer tankegang veldig etter at man får småtroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå