Gå til innhold

Lydproblemer i Adobe Premiere

Anbefalte innlegg

hei, jeg har et lite problem med premiere.

jeg er snart ferdig med filmen, men så begynner noen klipp og oppføre seg rart.

lyden på noen klipp går av og på av seg selv på samme sted hver gang.. det eneste som går ann er å skifte ut klippet og legge det samme klippet inn en gang til.

Har også sjekket at feilen ikke ligger i keyframe og track clip volume. Skikkelig skuffende!

Den som klarer å fikse problemet skal få navnet sitt på rulleteksten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tipset om å bare exportere lyden og så legge den til etterpå. Krysser fingrene for at det går.

Videre fikk jeg bedskjeden om at en burde slå av autosave og restarte maskinen for å "tømme" minnet.

Premiere Support siden nevnte også at problemet kunne skyldes problematiske klipp. Det er utrolig teit hvis det er slik at noen klipp er bare problematiske pga lyd eller effekter!

Lenke til kommentar

Unngå å bruke komprimerte lyd-filer som benytter seg av frames (f.eks MP3). Slike lydfiler er ikke ment for videoredigering da de ikke kan sync'es helt nøyaktig opp mot frameraten på selve videostreamen.

Konvertere MP3-filen til WAV og importer denne i Premiere istedet.

En annen klassiker er at Premiere prøver å kjøre realtime render ut på eventuelle enhet(er) som er tilkoblet med firewire. Dette gir ofte problemer ved avspilling.

Project | Project Settings | General | Playback Settings | Disable Play Video on DV Hardware

... eller rett og slett koble fra DV-kameraet ;)

Endret av Irios
Lenke til kommentar

Har klart å fikse problemet nå. :)

Problemet var slik at jeg kopierte farge effekter fra et klipp til resten av filmen. (paste attributes)

Det som jeg glemte var at den kopierte såkalte keyframes på audio 1 og la dem til Så lyden forsvant etter et bestemt mønster. Det som jeg syns var merkelig var at premiere pro ikke klarte å behandle den voldsomme mengden "paste attributes". Det som skjedde da, var at jeg ikke så keyframene. De fikk jeg ikke sett før jeg kopierte over alt det gamle fra en sequence til en ny.

Det var overaskende at bare det å lage en ny sequence løste alt sammen, så da må jeg skrive Icanus på rulleteksten ;)

Icanus: Thank U indeed!

Det som jeg husker fra et eldre premiere version, var slik at en kunne velge hilke attributes som skulle kopieres. Stusser over at premiere Pro 2.0 ikke har denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Unngå å bruke komprimerte lyd-filer som benytter seg av frames (f.eks MP3). Slike lydfiler er ikke ment for videoredigering da de ikke kan sync'es helt nøyaktig opp mot frameraten på selve videostreamen.

Konvertere MP3-filen til WAV og importer denne i Premiere istedet.

... eller rett og slett koble fra DV-kameraet ;)

6420891[/snapback]

Husker dette godt fra det gamle redigerings programmet jeg brukte. Adobe Premiere 6.0 og Adobe Premiere Pro 1.5.

Begge programmene hadde problemer med Mp3. Det som skjedde var at premiere 6.0 på et eller annet vis gjorde navngjorde alle klippene til "-1" En skikkelig krise for meg, men jeg løste heldigvis dette problemet. Tror det bare var å åpne prosjektfila i noteopad og endre -1 verdiene til 0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...