shahin Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hei, Jeg ønsker kritikk på hvordan dette bildet evt. kunne vært forbedret når det gjelder manual settings på kamera (f/22, 70mm, 0.5sec shutter). Synes dere vannet ble overeksponert f.eks.? Brukte kameraveksen som stativ, siden jeg ikke hadde med stativet. Gi gjerne annen kritikk også Jeg måtte forøvrig bruke levels i Photoshop for å fjerne grått slør over bildet + få opp lysnivå på bakgrunnen litt. Er btw klar over at det er standard klisje dslr motiv, men måtte jo prøve Bildet viser Skarselva i Oslomarka kl. 23:30 så bakgrunnen ble litt mørk Endret 29. juni 2006 av shahin Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kanskje du burde gå tur i Oslo marka litt tidligere på kvelden, slik at du får med deg kveldssola! Ellers var det jo eit fint bilde. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Stilig eksponeringstid! Ser masse potensiale i det grønne her. I photoshop: Gå inn i Selective color, på kanelene grønn og gul semnker du verdien "black" og legger til litt gult. Hele bildet kunne ka tålt en kontrastøking i skyggepartiene også. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg synes at den mørke bakgrunnen setter fokus på selve vannet. Bra. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Stilig eksponeringstid! Ser masse potensiale i det grønne her. I photoshop: Gå inn i Selective color, på kanelene grønn og gul semnker du verdien "black" og legger til litt gult. Hele bildet kunne ka tålt en kontrastøking i skyggepartiene også. 6412362[/snapback] Tipset ditt fungerte MEGET bra, takk! Med dine foreslåtte endringer: Endret 30. juni 2006 av shahin Lenke til kommentar
lma Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Heisann! Et pent motiv, men synes du blir litt grøtete detaljer. Hvorfor? Vel, de fleste objektiver yter sitt beste med blender 7-16. Ville ha gått ned i lukkertiden og heller valgt f/10-13. Sløret tror jeg ikke ville endret seg nevneverdig med tilsvarende kortere lukkertid. Ville nok gjort et nytt forsøk, der jeg brukte begge verdiene(f.eks. f/13 og f/22) og sammenlignet resultetene. Men pent ble det. Håper det er ok med litt kritikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå