sosyv Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Nå sliter vi veldig. Får opp en feilmelding: "NTLDR is missing". Vi prøver å installere WinXP. Men nå funker ingenting. Maskinen har ingen diskettstasjon, så bootdisk er bare å glemme. Noen som har vært borti dette? Mvh Stig Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 dette betyr at oppstartsinformasjonen til xp er skadet og ikke tilgjengelig. om du søker på denne feilmeldingen enten på forumet her eller på google finner du heltsikkert en løsning. husker ikke fasiten akkurat nå desverre Lenke til kommentar
beh Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Du må boote fra Windows 2000/XP cd og kjøre recovery console. Da kan du sikkert bygge en ny mbr med "fixboot" og "fixmbr" kommandoene. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Forhåpentligvis så har du cd-rom til maskinen, slik at du kan starte opp fra en CD med W2K/XP. Jeg valgte å kjøpe meg en USB-diskettstasjon (ca. 800kr,- fra IT-butikken), slik at jeg kan starte opp fra diskett og fikse slike problemer. Har også en oppstartsdiskett med nettverksdriver tilgjengelig, og får da installert OS over nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå