Harvester Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hallo. Har nå bygd ferdig PC'n min og den står nå og durer. Men det er visst enda noen problemer jeg ikke forstår noe av. Når maskinen starter, kommer det opp en liten meny et par sekunder, så leter den etter sata II enheter, og etterpå kommer denne meldingen opp; Reeboot and select proper boot deviceor insert boot media in selected boot device and press a key Hva skal jeg gjøre for å komme lenger? Endret 29. juni 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hallo. Har nå bygd ferdig PC'n min og den står nå og durer. Men det er visst enda noen problemer jeg ikke forstår noe av. Når maskinen starter, kommer det opp en liten meny et par sekunder, så leter den etter sata II enheter, og etterpå kommer denne meldingen opp; Reeboot and select proper boot deviceor insert boot media in selected boot device and press a key Hva skal jeg gjøre for å komme lenger? 6408936[/snapback] Du må putte i windows/linux cd'en og gå inn i bios å velge cd-rom som first boot device. Edit: der har vi deg igjen ja Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Er nok meg igjen ja! Skal prøve det du sa. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Er nok meg igjen ja! Skal prøve det du sa. 6409001[/snapback] Det skal fungere såvidt eg vet EDIT: På Side 47 i denne Manualen finner du informasjon om dette. Du må riktignok ha PDF leser. Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Hmmm...... det virket ikke............ Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hmmm...... det virket ikke............ 6409139[/snapback] Hmm, hva mener du? Satt du cdrom til å vere first boot device? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jepp. Prøvde både CD/DVD og 1st floppy device som first boot device, men det ble akkurat det samme. Før denne meldingen kommer opp er det en melding som sier at jeg kan trykke ctrl+a for å konfigurere RAID instillinger. Har dette noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Raid har ikke noe med det å gjøre. Hvilken cd er det du prøver å boote fra? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Windows XP home Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Windows XP home 6409247[/snapback] Er det org. cd, eller en cd du vet virker? EDIT: har du flere enn en CD-rommer? Hvordan er Jumperen(e) på den/disse? Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Den bør ihertfall virke, siden jeg har kjøpt den, så den skulle vel virke. Men jeg fant ut en ting. Det første skjermbildet som kommer opp når jeg starter PC'n, der det står hva jeg skal trykke for å komme til bios og sånt, står det " For BOOT menu press f11" når jeg gjør det, kommer det bare opp 1st floppy drive og harddisken, ingen cd/dvd. Skal ikke den være der? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Har bare èn. Det med jumpere er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Har bare èn. Det med jumpere er jeg ikke sikker på. 6409324[/snapback] Okei. Du har en CD-Rom med P-ATA grensesnitt eller? (Stor flat kabel) Vet du hvordan en jumper ser ut? EDIT: Hvilken CD-rom er det snakk om ? Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Har denne brennern. Er ikke helt sikker på jumperen nei Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Fant ett bilde Den ser slik ut bakfra? Jumperen er den som er markert. Den kan stå i tre posisjoner: master/slave/CS Den skal stå i master posisjon, eller det kan hende ingen jumpere er nødvendig når det kun er en disk, men det vet ikke jeg noe om. Prøv å flytt jumperen helt til venstre av de tre mulige posisjonene. Er det noen jumper det forressten ? Jumper i "løsvekt" **Tror bildet forsvant, så link er lagt ut! ** EDIT: Jumperen såg dritstor ut Håper du forstår. Bildet nede er ikke så stort, men trykk på det, så blir det littegrann bedre. EDIT2: Tomshw likte ikke at eg lå ut bildet, så la ut link. Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Skal se etter nå! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Joda, det var jumper der, og jeg flytta den til venstre, men ingen forskjell. Brennern kan vel ikke ha blitt kobla feil? Jeg har ihvertfall satt inn en 4-pin-ting, og IDE-kabeln? Er vel det som skal til det? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Joda, det var jumper der, og jeg flytta den til venstre, men ingen forskjell. Brennern kan vel ikke ha blitt kobla feil? Jeg har ihvertfall satt inn en 4-pin-ting, og IDE-kabeln? Er vel det som skal til det? 6409538[/snapback] Hvor sto den i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 den stod i midten Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Okei, la den stå til høyre du! Koblet feil tror jeg ikke, viss du har begge kablene i og den store er koblet i hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå