Gå til innhold

Bildestabilisator på Panasonic GS180

Anbefalte innlegg

Jeg sitter, som så mange andre, å leter etter et videokamera. Etter å ha lest diverse tester og lest spesifikasjonene til de aktuelle kameraene har jeg kommet fram til at jeg ser på 2 alternativer: Panasonic NV-GS180 eller Sony DCR-HC96.

En av de testene som jeg har lest er den som ble gjort av TV2-programmet "God morgen Norge" i samarbeid med www.forbruker.no. Der ble Panasonic'en(som i andre tester) kåret til ubestritt vinner... Men det var likevel en ting jeg la merke til: Alle plassene jeg har lest råd om kjøp av videokamera så nevnes det at man ikke bør kjøpe et kamera som ikke kan filme i 16:9-formatet. Greit nok. Er kjekt og være litt framtidsrettet...

Av testen ser jeg også at det som er nevnt som negativt for GS180 er at bildestabilisatoren ikke fungerer når man filmer i 16:9. Er dette en liten bagatell-feil eller er dette noe som gjør at man kun kan filme i 16:9 dersom man har stativ??

Er det noen der ute som har erfaring med/kunnskap om det jeg nevner her og som kan gi meg et svar??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GS-180 har for det første ikke optisk bildestabilisator (kun elektronisk) så tapet ved å ikke filme med stabilisator i 16:9 er ikke så stort. Men optisk bildestabilisator hadde jo vært ganske så greit.

Hvis du vil ha et godt kamera, kan du se på GS-280 i stedet. Optisk bildestabilisator som virker på både 4:3 og 16:9, 16:9 skjerm, mer ekte 16:9 enn GS-180 så vidt jeg har forstått, Leica optikk, mer manuelle funksjoner og andre småting. Evt. GS-300 som er en GS-280, men med DV inn/ut, og ikke bare DV-ut som GS-280 har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...