samari Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Wake on lan fungere over internett også ja? Noen som vet hva den andre metoden enn Magicpacket (eller hva det nå heter)heter får å vekke? (om det er en annen da) Min server pc vil ikke starte når jeg sender magicpacket, men netverkskort LEDn blinker i det jeg sender. HJELP! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Wake on lan fungere over internett også ja? Noen som vet hva den andre metoden enn Magicpacket (eller hva det nå heter)heter får å vekke? (om det er en annen da) har du aktivert WOL i BIOS/Setup ?. Vanligvis står dette som Remote Power On (RPO) eller WAKE On Lan..... for å sende Magic Packet, kan du prøve: http://www.matcode.com/wol.htm http://users.pandora.be/jbosman/applications.html Endret 29. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
samari Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Finner bare wake on keyboard og mouse og alert ol ikke no pci eller wol hk : Asus a8n-e så d skal være temmeli nytt Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Finner bare wake on keyboard og mouse og alert ol ikke no pci eller wol hk : Asus a8n-e så d skal være temmeli nytt 6409234[/snapback] det med keyboard, så hvis PC er slått av er det nok hvis du trykker på tastaturen og da skal den starte..... har ikke tid å se nå, men det står vanligvis i manualen til hovedkortet om den støtter WOL..... Endret 29. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
samari Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 D står nevnt at du må ha 720mA får wol og wol står i innholdsreg men ikke mer om hvrodan å skru på elrns Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 det ser ut, at integrert NIC støtter ikke WOL..... men det står at hvis du installerer NIC i PCI (2-33 i manual), så kan du bruke den funksjon, men du må koble NIC til 1A +5VSB lead som er veldig vanlig.... da bruker du "Power On By PCI Device" i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå