Øyboer Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 er det noe spesielt man bør merke seg når man skal justere timings på ram? Er helt blank når det gjelder timings, skal lese litt om det da... Har 2 x 512 MB Twinmos (2.5-3-3-8), kjører dualchanel. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Eneste jeg vet er at det sliter litt på de andre tingene på pcen... det jeg har hørt ihvertfall... Helt blank jeg og :!: Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jo mindre tall det er på timingsene desto raskere blir ramen. Desto mer volt, jo mer har du å hente på å stramme timingsene. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jo mindre tall det er på timingsene desto raskere blir ramen. Desto mer volt, jo mer har du å hente på å stramme timingsene. 6450510[/snapback] Så du sier at ytelsesøkningen man får ved å stramme timingene, blir større jo høyere spenning man gir minnet? :!: Høyere spenning kan selvsagt åpne opp for høyere klokke, men det påvirker jo ikke ytelsen i seg selv... @ supreme_being: Som ved overklokking av andre komponenter, er stabilitetstesting en forutsetning. Jeg synes memtest86 (som kjøres fra f.eks diskett) er det beste å starte med, fordi man slipper å boote til Windows, og risikerer ikke å skade installasjonen. Test nummer 5 regnes som spesielt avslørende. Å finne de optimale innstillingene vil kreve endel eksperimentering, og sikkert noen omstarter. Hvis du har Twinmos Speed Premium PC3200 / PC3500, som har hhv UTT CH og UTT BH, ville jeg ha satt timingene til 2-2-2-5 først som sist. Aktiv kjøling og høy spenning er en forutsetning for å virkelig kunne tweake denne typen RAM. Hva er de fire siste tegnene i varenumret? (den øverste linjen over strekkoden) Endret 9. juli 2006 av Quintero Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 hmm, model no: m2s9j16a-ps, dette du mente? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Nei, bokstavene som avslører hvilke chiper de har, står helt til slutt. Hvis det er de brikkene jeg tror, skal de slutte på enten 1A4T eller AA4T. Dvs de siste tegnene i linjen som står helt øverst på klistremerket: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå