Gå til innhold

Første dag med EOS350D

Anbefalte innlegg

Etter mange år som foto-wannabe har jeg endelig gått til anskaffelse av et Canon EOS 350D. Også har jeg funnet ut at en brikke på 2 GB holder egentlig ganske lenge. Hehe.

I alle fall, ønsker kritikk på et av dagens (forhåpentligvis bedre) bilder:

Blomst_og_insekt_1_20060629.jpg

Utsnittet er fikset på, og fargene er forsterket litt i bildebehandlingsprogram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk takk. :) Du har nok delvis rett i alle fall. Insektet er litt ute av fokus, men blomsten til høyre er i rett fokus. Det var jo tross alt blomsten til høyre jeg "siktet på" og da, sånn egentlig. :)

6409516[/snapback]

Hehe, sliter med det samme jeg også. Når jeg tar nærbilder så blir det jeg sikter på i fokus, men ting som er 1 cm lengre vekk blir ufokusert. Nå kan man jo stille blender og lukker, samt fokusere manuelt så kan man fikse problemet.

Lenke til kommentar
Takk takk. :) Du har nok delvis rett i alle fall. Insektet er litt ute av fokus, men blomsten til høyre er i rett fokus. Det var jo tross alt blomsten til høyre jeg "siktet på" og da, sånn egentlig. :)

6409516[/snapback]

Hehe, sliter med det samme jeg også. Når jeg tar nærbilder så blir det jeg sikter på i fokus, men ting som er 1 cm lengre vekk blir ufokusert. Nå kan man jo stille blender og lukker, samt fokusere manuelt så kan man fikse problemet.

6409537[/snapback]

Ok, men så langt har jeg ikke kommet i "utdanninga" enda. :) Får lære etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...