Ratleto Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Etter mange år som foto-wannabe har jeg endelig gått til anskaffelse av et Canon EOS 350D. Også har jeg funnet ut at en brikke på 2 GB holder egentlig ganske lenge. Hehe. I alle fall, ønsker kritikk på et av dagens (forhåpentligvis bedre) bilder: Utsnittet er fikset på, og fargene er forsterket litt i bildebehandlingsprogram. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Hei! Jeg synest at bildet er veldig pent, men at den uklare bakgrunnen blir for dominant. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Ja, når du sier det, så ser jeg det også nå. Hehe. Takker for tilbakemelding! Utsnitt av bare blomstene blir bedre, kanskje? Sånn? Endret 29. juni 2006 av Ratleto Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Det ble bedre der ja. Om du hadde hatt en litt annen vinkel på bildet i forhold til blomstrene, så kunne du kuttet mer uten å kutte motivet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Annen vinkel høres smart ut ja, men egentlig skulle jeg bare ta bilde av blomsten, men så kom det et insekt og satte seg der. Hehe. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Kjempekult bilde Ratleto! Litt ufokusert ser det ut som for meg, men ellers veldig bra. Grattis med nytt kamera forresten! Lenke til kommentar
shahin Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Bra motiv, likte kvadrat crop versjonen Dårlig fokus trekker ned Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Takk takk. Dere har nok delvis rett i alle fall. Insektet er litt ute av fokus, men blomsten til høyre er i rett fokus. Det var jo tross alt blomsten til høyre jeg "siktet på" og da, sånn egentlig. Endret 29. juni 2006 av Ratleto Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Takk takk. Du har nok delvis rett i alle fall. Insektet er litt ute av fokus, men blomsten til høyre er i rett fokus. Det var jo tross alt blomsten til høyre jeg "siktet på" og da, sånn egentlig. 6409516[/snapback] Hehe, sliter med det samme jeg også. Når jeg tar nærbilder så blir det jeg sikter på i fokus, men ting som er 1 cm lengre vekk blir ufokusert. Nå kan man jo stille blender og lukker, samt fokusere manuelt så kan man fikse problemet. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2006 Takk takk. Du har nok delvis rett i alle fall. Insektet er litt ute av fokus, men blomsten til høyre er i rett fokus. Det var jo tross alt blomsten til høyre jeg "siktet på" og da, sånn egentlig. 6409516[/snapback] Hehe, sliter med det samme jeg også. Når jeg tar nærbilder så blir det jeg sikter på i fokus, men ting som er 1 cm lengre vekk blir ufokusert. Nå kan man jo stille blender og lukker, samt fokusere manuelt så kan man fikse problemet. 6409537[/snapback] Ok, men så langt har jeg ikke kommet i "utdanninga" enda. Får lære etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå