Gå til innhold

Trådløse nettverkskort til xbox 360

Kenti

Anbefalte innlegg

Det selges et eksternt trådløst nettverkskort til xbox 360, Microsofts eget.

x360wlnetad18_nm.jpg

Er det noen som vet om man kan bruke andre nettverkskort på xboxen? Det er jo tilkobling via USB, så skulle tro det gikk. Eller har Microsoft lagt inn sperre for det? Det "originale" nettverkskortet her er jo svindyrt, så har på trass ikke lyst til å kjøpe det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tror ikke du kan bruke noen andre, desverre. Du kan jo ikke legge inn nødvendig programvare til det kortet du skal bruke.

Lenke til kommentar
Of course you can use any other existing wireless bridge or even use the built-in Ethernet port found in the Xbox 360, but you won’t be able to enjoy the unique functionality found in Xbox 360 wireless networking adapter.

Hentet fra denne testen av Xbox 360 Wireless Networking Adapter.

Ut fra det sitatet skulle en tro en kanskje kunne bruke en annen nettverksadapter, så jeg kjøpte inn en Belkin USB-adapter for å teste i dag. Kan komme tilbake til hvordan det gikk senere.

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Der har du nok misforstått litt. Det står at du kan bruke en nettverksbro, men da mister du den trådløse funksjonaliteten.

Selv har jeg bridget xbox'n til ruteren gjennom pc'n min som er koblet til trådløst. Det funker ganske bra.

Lenke til kommentar

Ja, fant ut av det :whistle: Finner vel noe annet nyttig å bruke den adapteren på uansett, hehe. Når det er sagt er det ganske surt at Microsoft har gjort denne maskinen så anti-kompatibel som den er. Den kunne hatt et bra potensiale...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Ja, fant ut av det  :whistle: Finner vel noe annet nyttig å bruke den adapteren på uansett, hehe. Når det er sagt er det ganske surt at Microsoft har gjort denne maskinen så anti-kompatibel som den er. Den kunne hatt et bra potensiale...

6414231[/snapback]

Vel, nå støtter den jo så å si alt av MP3-spillere, digitalkameraer og USB-tastatur, så jeg ser ikke helt hvordan du vil kalle det anti-kompatibel. Når de fra før av taper litt penger på hver enkelt konsoll de selger, er det ikke rart at de velger å tjene inn penger på ekstrautstyr. Dessuten er det en ganske logisk grunn til å gjøre det på denne måten - ved å bruke offesiellt ustyr er man garantert å få noe som funker, og man slipper whining på forum om at jallaadapter X ikke funker og de klager til support.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...