Gå til innhold

Sirkulerende overflødighetskontroll CRC-problemer

Anbefalte innlegg

Heh, nei.

Mappen som jeg i utgangspunktet fikk problemer med da jeg valgte å slå av maskinen den harde måten da den låste seg ligger på C:\

Den system32-mappen som ligger på D:\ er tilhørende den blanke innstallasjonen av Windows som maskinen nå kjører, altså er det filer som er i bruk.

Men det viser at det er mulig å overføre filer fra maskinen, bare ikke fra C:\.

Kanskje prøve å innstallere enda en Windoes på disken og legge den på C: og se om det da virker? :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg er klar over det, og det er det som er utfordringen nå.

Men for å bekrefte noe, hva har du i D:\ , nå ?

Du sier en ny installasjon, det betyr at du skal ha heile mappe struktur som du ser på en ny installasjon av windows. Har du alt der da ?

Eller har du bare en d:\windows\system32 mappe ?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så inneholdt altså D:\ spill og annet småsnaks som det ikke var plass til på C:.

Hadde vel ca 20GiB ledig på D: da maskinen krasjet. C: var nesten full. Derfor valgte jeg å legge inn den ekstra innstalasjonen av Windows på D:.

I tillegg til spill så var det litt musikk og sånn som lå på D:, noe jeg var interessert i å beholde. Startet derfor redningen av filer på D-stasjonen da jeg hadde fått innstallert Windows. Dette gikk uten problemer og fikk overført alle filene fra D-stasjonen til eksternharddisken.

Alt så veldig bra ut helt til jeg skuløle begynne på Mine Dokumenter på C-stasjonen, som inneholdt bilder, skolearbeid og slikt (viktige ting altså).

Dette var mappen med mine dokumenter som hadde vært i bruk da jeg hadde et fungerende oppsett med windows.

Problemet her er nå at disse filene ikke lar seg kopiere.

Eneste som er igjen på D: er en tom Documents and Settings-mappe og en full \Windows-mappe (altså en hel innstallasjon av Windows på stasjonen).

Min logikk tilsier at når det fungerte å kopiere når filer og OS lå på samme stasjon så må det jo funke å legge inn Windows på C: også (og da få valg om tripple-boot) for å kopiere filene. Mulig jeg er helt på jordet nå da..?

Lenke til kommentar

Ok det var fint at du har en helt ny installasjon der.

Jeg vil henvise nå til det som du burde prøve deg på fra starten av.

Her var løsningen , når du først fikk problemer med c:\

Jeg mener ikke at det er løsningen nå,men jeg ser en vis path i det.

Og det er å få systemet ditt, der den var.

Om du skal reparere installasjon på C:\ er ikke heller å avslå.

Men mitt poeng er å reparere installasjonen og ikke installere en til.

Og det fordi, hvorfor en tredje installasjon vil gi adgang på filene som åpenbart er merket dirty og lar seg ikke kopieres fra den du har på d:\?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Hmm, nei.

Skal prøve å gå gjennom den guiden på den siden du linket til, kanskje det funker.

6417448[/snapback]

Det er fint. Vurdere i tillegg det med å reparere installasjonen.

Det betyr at du taster Enter heile veien etter at du starter fra Cd og velger å installere, til windows advarer deg at det finnes 2 windows. C:\windows og D:\windows. Her må du velge C:\windows og E som står for reparasjon.

Det virker som en ny instalasjon , men den beholder alle filer og innstillinger dine.

Jeg tror at du får det til uansett, så lykke til.

Lenke til kommentar

Vel, der var alt tapt!

Prøvde først den fiksingen av den orginale innstallasjonen som lå på disken. Det fungerte jo selvsagt ikke. Pøvde å innstallere en Windows-utgave på C:

Funket ikke.

Prøvde å kopiere filene til flyttbardisken fra den Recovery Console-saken til Windows innstaleringsprogrammet (som lignet på DOS) men fikk beskjed om at det ble feil under kopiering også der.

Gikk inn i den ene Windowsen jeg hadde som virket og slettet litt småtterier som bare lå i veien (i fortvilelse av å få utrettet noe).

Startet maskinen på nytt (Win-CD sto i) og får beskjeden "trykk en tast for å starte fra CD ROM". Hoppet over det ettersom jeg skulle tilbake Windows der jeg var, men den gang ei. Nå kom det en beskjed: "diskfeil. Trykk ctrl+alt+delete for å starter på nytt".

Bootet nå fra CDen og der sto da begge partisjonene uten navn og som helt tomme.

Maskinen er nå avslått, aner ikke hva jeg kan gjøre. Adapteren på komplett er vel en mulighet sammen med noe program for å hente ut slettede filer?

Takk for all hjelp her!

Lenke til kommentar

Til neste gang: Når en harddisk begynner å få CRC-feil betyr det vanligvis at den vil være ubrukelig innen relativt kort tid. Du bør derfor ta backup av det som er viktig så fort som mulig, prøve å kjøre noen testprogrammer, og sende den i retur dersom ikke reklamasjonstiden er over dersom ikke du blir kvitt feilene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til neste gang: Når en harddisk begynner å få CRC-feil betyr det vanligvis at den vil være ubrukelig innen relativt kort tid. Du bør derfor ta backup av det som er viktig så fort som mulig, prøve å kjøre noen testprogrammer, og sende den i retur dersom ikke reklamasjonstiden er over dersom ikke du blir kvitt feilene.

6428851[/snapback]

Thx, hos meg så kom feilene kun på partisjon C: og alle kom som en stein fra himmelen, helt pluttselig var det feil på hver eneste fil.

Anyways

Idag fikk jeg en 2,5" til 3,5" IDE adapter fra Netshop, plugget den til en stasjonær maskin og startet opp. Den gjenkjente harddisken under boot, og den logoen til Win XP kom opp. Så ble skjermen mørk, og slik ble det. Maskinen ble stående slik til jeg startet den på nytt, manuelt.

Noen som har noen idé til å få mulighet til å lese ut av disken? Desperat her! :cry:

Lenke til kommentar

Beklager. Hvis det var noen små sjangser forsvant de antagligvis når du installert OS på nytt på harddisken. CRC-feil som skyldes normalt skade/svakt punkt/dårlig skriving til en/feler sektore på harddisken er alvorlig. Data som ikke finnes er vanskelig å gjenskape. Snakket om at slike feil ikke er alvorlige er tull. Ok du hører ikke alltid bitfeil i en lydffil - men hvis bitfeilen påvirker videre tolkning av lydfilen kan den høres underlig ut. Og ville du likt å starte et program med bitfeil og som dermed kunne ødelage alle data?

Ikke for trådstarter men alle dere andre: Husk backup, backup og backup. Datafolk tar ikke backup - men gråter oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...