Stones_ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) I forbindelse med kjøp av ny pc skal jeg for første gang "modde" kabinette mitt. Jeg har bestemt meg for å kjøpe dette kabinettet. Jeg har tenkt på å ha et lys i bunnen rett under "vinduet" og kanskje en over. Først tenkte jeg på blått lys men så føler jeg at det blir litt for standar. Så grønt og svart er vel en fin kombinasjon, har ikke bestemt meg enda. Jeg har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på - Hvilke lys katoder jeg skal velge og er det noe annet jeg trenger? Noen som kan finne fram noe "lys" oppsett til meg? - Er det veldig vanskelig å sette opp? Inne i PCen. Åpen for alle forslag - Takk Edit: Fikset tittelen Endret 29. juni 2006 av Bl33der Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Anbefaler Blå eller Gul. Det er ingen problem å "sette opp" katodene, synes eg. Gjort på 5min. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 og 2 sånne (eller den fargen du vil ha) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCCBL30&mcat=c60 Og når du skal ha de må du ha 2 sånne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCCBK&mcat=c242 Smart med en sån sånn at du kan styre lysene sånn at de blinker etter lyd og sånt. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCCFLSC&mcat=c242 Og kanskje hvis du tror du trenger et par sånne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...XT130&mcat=c242 Har det oppsettet selv og er fornøyd med det.. det er lett og montere... tape det fast eller lage noe i meall eller plexi.. tar ikke lange tiden. På bildet er det 2 blå katoder da ser du hvordan det lyser. (det er en eller to vifter som lyser blått der å ) MVH Espen Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Takk for fine svar:) Det "oppsette" ditt Espen så veldig bra ut, men er det mulighet for få den Sound Controler tingen i svart. Det du foreslo var veldig billig og kvaltiten virker bra i følge bilde av pcen din^^ Fin pc btw. Edit: Leifemann Endret 29. juni 2006 av Bl33der Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det er ikkje bra med for mykje heller. Synes eg da Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Enig med deg der. Tenker jeg skal ha 2 lys katoder og kanskje en vifte grill. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har 2 katoder i kabinettet nå, synes det lyser bra nok. Så det er nok passlig. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) JeppJepp Nå kommer det et dumt spørsmål men samma det, finnes det en slaks knapp eller bryter som man kan slå av alt lyse med..? Hvor kan man få kjøpt noe sånt, microplex? Noen sånt? Kan jeg bruke det? Og hvordan setter jeg det opp? Edit:Tror jeg fant hva jeg leter etter.. Endret 29. juni 2006 av Bl33der Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Vel skal du ha katoder trenger du "basic kit" med. Det er ein blå liten boks. Der kobler du til katodene, og så kobler du til basic kitet med f.eks strømforsyningen. Det er med bryter i basic kitet. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Har med basic kit, to stykker faktisk:) Men da trenger jeg vel ikke mer.. Har bestemt meg for 2 katoder blå eller gul, 20-30 blå strips, 1 basic kit og kanskje to kabler med 15 cm ekstra.. Takker for hjelpen Elendil og Espen 56 Endret 1. juli 2006 av Bl33der Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) den sound kontrollen kan vell lakkes om du ønsker den i svart. har du bestilt det?For hvis ikke så trenger du ikke to basic kit for du kan koble to katoder på en basic kit. Så hvis du skal ha TO katoder trenger du bare ET basic kit, Men skal du ha FIRE katoder så må du ha TO basic kit. Endret 30. juni 2006 av Espen56 Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Har ikke bestilt ennå, har nå to katoder og et basic kit i "handlevogna". Så den feilen med to basic kits nå. Strips kjøper jeg helle på Clas elns. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har ikke bestilt ennå, har nå to katoder og et basic kit i "handlevogna". Så den feilen med to basic kits nå. Strips kjøper jeg helle på Clas elns. 6416874[/snapback] Hei! Jeg har det samme kabinettet, 2 stykker av det faktisk (ett i sølv og ett i svart, uten vindu på noen av de foreløpig). Ett par tips til deg. 1) Vifta som sitter i bakkant under PSU'en: Kjøper du en viftestyring f.eks. denne følger det som regel med forlengelsledninger til viftene. Legg ledningen til denne vifta over og bak PSU'en så slipper du å dra ledningen gjennom kabinettet over hovedkortet. 2) Belysning: Kjøp et par av disse og legg de i floppy-brønnen for belysning av UV-reaktive kabler elns. 3) Ta deg GOD tid til planlegging av kabling og sørg for at du får en så fri flyt av luft som mulig. I mine kabinetter bruker jeg 120mm Papst-vifter i front til innsug, 120mm bak samt en 80mm i topp til utlufting. Mer er det ikke plass til og mer trenger du heller ikke, men sammen med en skikkelig viftestyring kan du justere turtallet i forhold til belastningen manuelt eller du kan sette Hardcanoen til Auto seff. Mvh, Han Derre Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Vippebrytere kan du få på clas ohlson litt penere en de plastikk greierne som følger med. Hvis jeg var deg ville jeg gått for sota plexi Og foresten, syns du bure gå for uv katoder og uv reaktive ting. Endret 7. juli 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå