baardur Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hei folkens Jeg er på utkikk etter en ny flashbasert mp3 spiller med følgende kvaliteter: Den skal ha god byggekvalitet og være driftssikker og holdbar. Den skal drives av vanlige AA eller AAA batterier. Det er fint om batteriene varer en stund (helst minst 15 timer pr batteri). Den skal ha god lydkvalitet. Den skal ha 1 GB minne (eventuelt mer). Jeg har funnet en del aktuelle spillere, og lurer på hvem av disse spillerne som kan anbefales ut ifra deres erfaringer/kunnskap. Om andre spillere enn de nevnt nedenfor også kan være aktuelle, er jeg glad for tips. Vennlig hilsen Baardur iRiver iFP799 1GB Denne drives av 1 stk AA batteri i 40 timer. Uteffekt pr kanal er 18 mW. Vekten er 37 gram uten batteri. Har innebygd FM radio. Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter fra 32 – 320Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x lydinngang (minijack stereo 3.5 mm) med innebygd mp3 encoder. 1 x USB 1.0/2.0 MPIO FG100 Boombox 1GB Denne drives av 1 stk AA batteri i 43 timer. Uteffekt pr kanal er 18 mW (6mW pr kanal innen EU). Vekten er 40,5 gram (uten batteri?). Har innebygd FM radio. Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk. Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter fra 32 - 320Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x lydinngang (minijack stereo 3.5 mm) med innebygd mp3 encoder. 1 x USB 1.0/2.0 Creative Zen Nano Plus 1GB Denne drives av 1 stk AAA batteri i 18 timer. Uteffekt pr kanal er 5-7 mW. Vekten er 22 gram uten batteri Har innebygd FM radio. Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk. Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter opp til 320Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x lydinngang (2.5 mm) med innebygd mp3 encoder. 1 x USB 1.0/2.0 Cowon iAudio 5 1GB Denne drives av 1 stk AAA batteri i 20 timer. Uteffekt pr kanal er 13 mW. Vekten er 28 gram uten batteri Har innebygd FM radio. Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk? Er usikker Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter fra 8 - 320Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x lydinngang (minijack stereo 3.5 mm) med innebygd mp3 encoder. 1 x USB 1.0/2.0 Medion MD81018 1 GB SD/MMC Denne drives av 1 stk AAA batteri i 8 timer. Uteffekt pr kanal er ? mW. Vekten er ? gram uten batteri Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk? Den støtter bithastigheter fra 32 - 256Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: ? 1 x USB? 1 minnekortspor for SD/MMC kort MPIO (Digitalway) FY600 1 GB Denne drives av 1 stk AAA batteri i 12 timer. Uteffekt pr kanal er 18 mW (6mW pr kanal innen EU). Vekten er 23 gram uten batteri Har innebygd FM radio. Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter fra 8 - 448Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x USB 1.0/2.0 MPIO FY700 1GB Denne drives av 1 stk AAA batteri i 20 timer. Uteffekt pr kanal er 6 mW. Vekten er 29,5 gram uten batteri Har innebygd FM radio. Denne spilleren trenger ikke egen programvare for overføring av musikk Den støtter ID3 tags. Den støtter bithastigheter fra 8 - 320Kbps for mp3. Den kan brukes som ekstern HD. SPILLEREN HAR FØLGENDE UTGANGER: 1 x hodetelefoner (minijack stereo 3.5 mm) 1 x USB 1.0/2.0 Endret 30. juni 2006 av baardur Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg kan i grunn bare uttale meg om den spilleren jeg har, og det er en Asono AB600. Den er enkel og ujålete, har 1GB og radio og kan brukes uten å installere ekstra programvare på PC'en. Funker helt greit, og har ikke skuffet meg så langt. Kjøpte den for 699 hos Expert. Av spillerne du nevner som jeg vurderte var Creative Nano Plus og iRiver iFP799, men siden jeg ikke har prøvd dem i praksis kan jeg ikke si noe om de er bedre enn Asono spilleren jeg kjøpte. http://asono.com/ab600 Lenke til kommentar
baardur Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg kan i grunn bare uttale meg om den spilleren jeg har, og det er en Asono AB600. Den er enkel og ujålete, har 1GB og radio og kan brukes uten å installere ekstra programvare på PC'en. Funker helt greit, og har ikke skuffet meg så langt. Kjøpte den for 699 hos Expert. Av spillerne du nevner som jeg vurderte var Creative Nano Plus og iRiver iFP799, men siden jeg ikke har prøvd dem i praksis kan jeg ikke si noe om de er bedre enn Asono spilleren jeg kjøpte. http://asono.com/ab600 6420352[/snapback] Hei Mythos Jeg skal lese om den spilleren du nevner. Jeg har en Asono DVD/Mediaspiller som jeg har vært veldig fornøyd med. (Den spiller de fleste video filformatene uten å mukke.) Takker for tipset. Hilsen Baardur Endret 2. juli 2006 av baardur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå