Gå til innhold

Over G tråden. X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Man kan ha view fra innsiden av cockpit når man flyr, eller ser du alltid flyet fra utsiden?

Og er det forskjellig vanskelighetsgrad? Høres for lett ut om man greier å lande på første forsøk uten erfaring med flysimulatorer. Enig med de som sier at dette ser veldig arkade ut, men moro med flyspill likevel.

6414679[/snapback]

OM du ser på bildene i denne tråden så ser du klart og tydelig cockpit view :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ha view fra innsiden av cockpit når man flyr, eller ser du alltid flyet fra utsiden?

Og er det forskjellig vanskelighetsgrad? Høres for lett ut om man greier å lande på første forsøk uten erfaring med flysimulatorer. Enig med de som sier at dette ser veldig arkade ut, men moro med flyspill likevel.

6414679[/snapback]

Det er ikke noe problem å lande fordi under training mission popper det opp hjelpemeny hva du trenger å gjøre. Jeg sleit med å lande på hangarskip.

Du kan se innsiden av cockpit. Er den jeg bruker mest da du trenger HUD og radar

Lenke til kommentar

Da har jeg fått spilt litt flere timer. Ble avbrutt av Prey som jeg måtte prøve til x360. Men gikk raskt tilbake til Over G.

Spillet er helt topp og så langt så har jeg det skikkelig gøy.

Har kommet litt lenger i spillet og oppdragene begynner å bli mere vanskelige nå.

Nå får jeg raketter i ræva og må ta unnamanøver oftere og mere action.

Fikk ikke prøvd online da jeg ikke fant noen spillere :roll:

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6414927[/snapback]

Det var kun 1 bilde som det ikke stod "replay" på som var fra innsiden av cockpit. Ville bare forsikre meg om at det gikk i dette spillet. Ikkenoe mer.

avanore: er det vanskelighetsgrad i spillet? Får lyst å prøve dette jeg og, men tror bare jeg kommer til å bli så skuffet... hm..

Lenke til kommentar

6414927[/snapback]

Det var kun 1 bilde som det ikke stod "replay" på som var fra innsiden av cockpit. Ville bare forsikre meg om at det gikk i dette spillet. Ikkenoe mer.

avanore: er det vanskelighetsgrad i spillet? Får lyst å prøve dette jeg og, men tror bare jeg kommer til å bli så skuffet... hm..

6416896[/snapback]

Du kan spille normal og expert mener jeg. Får ikke sjekket det akkurat nå. Sitter på jobben.

Angående cockpit så må du se inne i den da radaren og HUD er en viktig del av spillet.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått spilt litt mer, og må si det er veldig artig å spille.

Fått spilt online også, funker flott akkurat som jeg håpet, men jeg skjønte ikke så mye av online delen, trodde det var om å gjøre å ta ned motstanderens fly men virker som du skal ta ut "Strong points" hva enn det er :p det var artig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått spilt litt mer, og må si det er veldig artig å spille.

Fått spilt online også, funker flott akkurat som jeg håpet, men jeg skjønte ikke så mye av online delen, trodde det var om å gjøre å ta ned motstanderens fly men virker som du skal ta ut "Strong points" hva enn det er :p det var artig ihvertfall.

6417031[/snapback]

Du kan også spille fly mot fly. Du velger det når du går online.

Har du kommet langt? Jeg holder på med en av siste missions på far east. Altså 3 stedet på kartet.

Har du noen tips og triks hvordan bruke flares når du får rakketer i rompa? :)

Ikke ofte jeg klarer å komme meg vekk fra de selv om jeg kaster fra meg masse flares. Noe spesielt man må gjøre? Mindre fart? Svinge til sidene eller opp/ned? Har prøvd det meste.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Har vel ikke kommet langt akkurat, har vel nettopp kommet til 3 scenarioen eller hva jeg skal kalle det.

Forsto jeg deg rett er vi muligens på samme greia.

Edit: Er ikke noe flink til å komme meg unna raketter selv så, men det å minske farten mot varme søkende er lurt, slik at motoren gir fra seg mindre varme værtfall, bortsett fra det er det vel bare å prøve å svinge og gjøre manøvere som bare det i tillegg til å slippe ut flares.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fant denne her fra et forum

When a missile launch is detected you can look at your display on the bottom left of your screen and see the missile closing in on you. Two possible solutions:

1. Fly directly into the missile and right before it gets to you pop off some chaff & flares then break hard left or right.

2. turn away from the missile and as it approachs from the rear pop off chaff & flares right when it's almost upon you and break hard left or right.

Note: Flying wildly doing rolls and stuff normally won't save you even if you do dispense chaff & flares. You have to keep in mind the missle can't turn on a dime and take advantage of that.

Expert controls will allow you to do barrel rolls and perform maneuvers to avoid getting hit by missiles

Er vist noe du kan forandre kontrollen til enda mere simulator i menyen. Så du kan snu flyet opp ned og sånt

Teste ut det når jeg kommer hjem :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Fant denne her fra et forum

When a missile launch is detected you can look at your display on the bottom left of your screen and see the missile closing in on you. Two possible solutions:

1. Fly directly into the missile and right before it gets to you pop off some chaff & flares then break hard left or right.

2. turn away from the missile and as it approachs from the rear pop off chaff & flares right when it's almost upon you and break hard left or right.

Note: Flying wildly doing rolls and stuff normally won't save you even if you do dispense chaff & flares. You have to keep in mind the missle can't turn on a dime and take advantage of that.

Expert controls will allow you to do barrel rolls and perform maneuvers to avoid getting hit by missiles

Er vist noe du kan forandre kontrollen til enda mere simulator i menyen. Så du kan snu flyet opp ned og sånt

Teste ut det når jeg kommer hjem :)

6417285[/snapback]

Det skal testes ut.

Du har vel ikke link til hvor du fant det der?

Lenke til kommentar

Fant en til

It's really not that hard. It's all about timing. You have to watch your radar and wait until the missle is almost on top of you, then you release the chaff and start some hard turning/banking. The missle has to be close enough to detect both your plane and the chaff at the same time.

Merkelig. Omtrent hver gang jeg får en rakett i rompa så havner flyet mitt i bakken :hmm:

Ser ut som trikset er ikke slippe ut flares før raketten er rett flyet.

Dette må prøves.

Dette må sitte før jeg stikker online, ellers blir jeg kanonføde :D

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Link

Si ifra hvis du får flyet til å snu opp ned

6417324[/snapback]

Hva mener du med det? er ikke vansklig å fly opp ned hvis det er det du tenker på..

6417372[/snapback]

Spiller du expert mode da?

Uansett hvor mye jeg svinger så går den ikke over 90 grader her. Fant ut at man kan sette på real mode eller hva det heter i menyen.

Lenke til kommentar
Link

Si ifra hvis du får flyet til å snu opp ned

6417324[/snapback]

Hva mener du med det? er ikke vansklig å fly opp ned hvis det er det du tenker på..

6417372[/snapback]

Spiller du expert mode da?

Uansett hvor mye jeg svinger så går den ikke over 90 grader her. Fant ut at man kan sette på real mode eller hva det heter i menyen.

6417379[/snapback]

Jupp etter at du har gjort det så styrer du flyet mer fritt.

Og jeg spiller ikke på expert mode, tar heller det etter at jeg har gått igjennom beginner kampanjen.

Edit: En ting, rankene du får i singel player, S, B, A osv.. hva er forskjellen? betyr A at du har utført mission best mulig eller?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Edit: En ting, rankene du får i singel player, S, B, A osv.. hva er forskjellen? betyr A at du har utført mission best mulig eller?

6417393[/snapback]

Jeg vet ikke. Men hvis du skal få opp statsen på fyren du spiller så ikke gå rett på primary targets som er røde på radaren. Ta de andre først og tar du de røde targets til slutt. Så fort du har tatt de røde så er mission completed.

Da får du mere poeng og mere stats.

Si ifra hvis du får til å slippe unna rakettene oftere enn 1/10 ganger og fortell hva du gjør.

Tar i mot all tips.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Bare lurer: er dette bra online?

hvilke modes er det? Må man ta av og lande selv online?

Har veldig lyst på dette, så vurderer å kjøpe det. Men bare hvis online-delen er bra. Det er vanligvis det jeg ender opp med å spille mest.

6417516[/snapback]

De som spiller det online sier det er helt rått. Nå kan jeg ikke svare fordi jeg ikke har testet online delen ennå. Liten vits, må mestre flyet mitt først.

Lenke til kommentar

Selvom Avanore syntes dette er en simulator, så kan jeg garantere ovenfor alle at Over G ikke er en FlightSim:-) Ganske langt unna. Så langt som man kan komme egentlig. Omtrent der Crimson Sky er i forhold til FlightSim, som forøvrig er et fantastisk spill(dvs realisme er ikke ensbetydende med kvalitet).

Jeg er en i overkant FlightSimfan og kan garantere at dette spillet ikke går under sim katagorien. Det finnes etter min mening tre til fire "ekte" flysimmer i dag og det er FS 1-9(by far), Falcon 4.0 og Lock-on(mulignes jeg kan la F/A-18 på Amiga passere pga dens plassering i forhold til tid:-)). Dette spillet kan ikke sammenlignes, Avanore, no pun intended:-)

Etter å ha blitt skuffet over både Prey(på 360 vel og merke) og Chromehounds, så virker Over G som et skikkelig ålreit spill. Det er overhodet ikke noe sim, men etter 20 min testing på en spillbutikk i Bergen, så virker dette som en god investering.(Å lande et fly SKAL ikke være en walk-in-the-park så dette blir aldri en sim. En Sim kan absolutt ikke spilles med en 360/PS2/3 kontroller;-)) Det er Arcade flygning på sitt beste og det fungere veldig bra. Veldig veldig bra. Kommer nok til å kjøpe det etter GRAW er fullført på Hard;-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...