Gå til innhold

Over G tråden. X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et fett for min del, bryr meg lite om hva spillet skal leve opp til så lenge jeg selv får noen artige timer med det, og det å ha dogfight på xbox live høres ektremt artig ut.

Ser at Avanore fortsatt spiller så det kan jo se ut som han faktisk liker spillet og det lover godt.

6412565[/snapback]

Skal love deg at jeg likte det ja :)

Jeg glemte tid og sted og så på klokka og måtte bare løpe på jobben.

Til saken:

Kan starte med å si at jeg ikke har spilt så mange fly spill, men har testet både arkade lignende og simultaor. Over G er mere fly sim enn arkade spør du meg.

Etter å ha lest mye om dette spillet her så viste jeg ikke om jeg skulle ha det eller ikke. Det som var avgjørende var player reviews og ikke hva magasiner og nettsteder skrev. Det har fått blandet kritikk og nå kan jeg skrive litt selv hva jeg mener om det.

Jeg kan ikke gi ful review av spillet da jeg bare rakk noen få timer med herligheten før jeg måtte på jobb.

Da jeg startet det opp så var ikke forventingene skyhøye. Noen mener det er bra grafikk og alt det der og andre igjen sier at dette er ps2 grafikk eller værre.

Jeg synes grafikken er topp. Flyene ser helt ekte ut og er en fryd å se på. Bakkegrafikken er jo ikke så bra. Det er her mange er skuffet og jeg skjønner de på en måte. Men jeg skjønner ikke at man trenger detaljerte hus og biler og alt det andre når du flyr over i 1000 kmt.

Hadde det vært propell fly i spillet og du kruset over i 200 kmt så kanskje det hadde sett litt snålt ut med den bakke grafikken.

Gameplay:

Drit bra. Kan ikke si noe mere. Det er nettop det her som gjør at jeg liker dette spillet så bra. Du føler virkerlig at du flyr og kontrolleren er perfekt satt opp.

Det er her du merker fort at dette er ikke arkade men fly sim du spiller.

Det er ikke bare finne en fiende sikte deg inn og skyte. Her må du passe på farten, G kraften, mulige fluktsveier og velge de riktige våpene. Noen er varmesøkere andre går på radaren. Svinger du for fort blir skjermen sort/rød etter som hvor mye G kraft du tåler.

Når du starter så er du ganske rookie på stats men den går opp etterhvert. Da tåler du mere som for eksempel G kraften.

Du må selv taxe flyet ut klart til ta av på rullebanen og du må selv lande.

Jeg klarte ta av og lande på bakken omtrent med engang, men det var værre på en hangard skip. Det var greit og ta av, bånn gass og ta opp hjulene så skal det gå bra. Men landingen sleit jeg med. Tipper jeg kræsja minst 15 ganger før landingen satt på et hangardskip.

Du har egne training missions som ta av/lande og det går ikke utover statsen din.

Jeg fikk ikke testet MP da jeg måtte løpe til jobben. Så langt kan jeg si til de som liker fly spill: Løp og kjøp. Dette er morro. Du får kanskje ikke kameo grafikken her, men dæven for et gameplay.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Oioio, høres bra ut, må vel ut å skaffe meg spillet selv nå da :p

Godt skrevet foresten Avanore.

Hvis fler her har tenkt å gå til innkjøp av spillet så syns jeg nesten av vi burde få til noen live kamper etterhvert, tror det kan være artig :dribble:

Lenke til kommentar

Fant en player review til:

Well, I traded in some older games and oicked this up last night. I played for a couple of hours on it and went online. I really, really enjoy this game. It reminds me of Steel Battalion with jets (I mean the visuals and delivery). The missions CAN be short, depending on how YOU play them. I have actually ran out of time becuase I was busy trying to straffe ground forces and getting napalm drops just right.

I really wish we had a flight stick at this point, as the controller is a bit wonky if only because you FEEL this game. It feels like you are controlling a jet fighter...with a nub. No a knock, just a wish.

I splash myslelf 100% of the time, as I tend to fly waaaaayyyyy to low and/or try Top Gun maneuvers too low. I love the fact that the cockpit is alive and that you need (well, I do) to actually look down at some of the gauges at times. I also enjoy the top hat feature that allows you to look quickly around the sky and ground in a panic, trying to find enemy aircraft who are sweeping you.

The online was a a bad experience...but that was my fault. We all just flew at each other until we got lock and fired. Stupid I know, but my wingmen refused to work together. I need to unlock more planes...n.e.e.d. my Sukhoi...mne ochen' nuzhno Sukhoi-27.

Over all, it is a very, very Sim game. if you set it that way. The first time you get to take off from a CVN and airfield is well, awesome. It has some issues, yes. Whatever. Graphics are not everything.

Oh, and reviewers: SHUT THE **** UP ABOUT THE MUSIC. At this point, if you do not play your own music on a game, you are a dumbass. It should NO LONGER be rated. The 360 does custom soundtracks, stop *****ing. I fought off MiGs last night to Metallica. Makes you feel like you are playing Iron Eagle the Movie!

At least rent it; I bought it on a hunch, and I am enjoying it. I will give another review in a few days...when the magic may have worn off.

Lenke til kommentar
Oioio, høres bra ut, må vel ut å skaffe meg spillet selv nå da :p

Godt skrevet foresten Avanore.

Hvis fler her har tenkt å gå til innkjøp av spillet så syns jeg nesten av vi burde få til noen live kamper etterhvert, tror det kan være artig  :dribble:

6413050[/snapback]

Skal du kjøpe det i dag? Gi oss en feedback hva du mener om det :)

Lenke til kommentar
Vurdere om jeg skal gå til innkjøp av spillet idag jeg, sentret stenger ikke før 20.00.

Driver også å prøve å bla frem noen spill jeg ikke spiller/bruker lengere slik at jeg får det litt billigere :p

6413458[/snapback]

Er jo bare å levere det tilbake innen 10 dager hvis du kjøper hos EB Games.

Har lest litt mere om online delen og det skal være co-op som GRAW. Det er jo bare drit bra.

Regner med at kommunikasjon er viktig i dette spillet, så blir utfordrende å snakke "flyspråket" :)

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller ser det ut som flyene er klare til å ta av i 60-70 km/t fra rullebanen? Det virker ikke som fartsfølelse er noe det satses på. Mach 3 eller ikke..?

6413366[/snapback]

For å svare enkelt på det. prøv å land på et hangardskip litt for stor fart og vips så har du flydd forbi det.

Du trenger god fart for å ta av fra bakken.

Lenke til kommentar
Ikke for å være vanskelig, men ærlig talt folkens... ut fra alt jeg har lest, sett av filmer og omtaler av Over G, så er det vel ikke ikke en flysim(ulator) av noe slag. En flysimulator gjør i mine øyne mere for å simulere de ekte flyenes flyegenskaper og hvis de er en kampfly simulator - kampegenskaper.

Derimot hadde det vært fett med et ålreit flyspill på 360'n. Så håper at dette spiller oppfyller det i hvert fall. Hadde vært kjekt med en demo...

Dr Peedee

6412540[/snapback]

Det er et fett for min del, bryr meg lite om hva spillet skal leve opp til så lenge jeg selv får noen artige timer med det, og det å ha dogfight på xbox live høres ektremt artig ut.

6412565[/snapback]

Er helt enig, det er jo ett fett egentlig. Og det kan jo være deilig å slippe å lese 500 sider manual (ala Falcon4 o.l.) for å fly litt. Så en video av hvilke manøvre en A-10 gjorde i Over G og det var... hehe, vel... fysikkens lover virket opphevet en liten stund.. men men. Men jeg liker sånne flyspill også. Spesielt hvis det er bra online del.

Dessverre (eller egentlig heldigvis - for jeg gleder meg som en unge) så drar jeg på ferie i morgen og for ikke testet det på noen uker. Men... en uke i Kristiansand inkl. Quart'n... øl, sol, musikk og babes... skal vel greie meg uten data da.

Til Avanore - fine beskrivelser du gir av spillet. Blir absolutt noe jeg kommer til å sjekke ut i slutten av måneden.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

For min del så finner eg økonomien min littegrann analprobe med hard jakkking i karftig oppover bakke. Fikk utdelt 5000,- i forskudd på lønna pga. jadde som eg ikkje gidder å mase om her. 3000,- av disse ramlet bort i z-5500 (money well spent for å si det mildt). Så eg får vel egentlig klare meg fint uten de store spill invisteringene fram til 24.uli :roll: Men så er jo boksen min på ferie i Tyskland i disse dager også.

Oh well! ;)

Lenke til kommentar
Er helt enig, det er jo ett fett egentlig. Og det kan jo være deilig å slippe å lese 500 sider manual (ala Falcon4 o.l.) for å fly litt. Så en video av hvilke manøvre en A-10 gjorde i  Over G og det var... hehe, vel... fysikkens lover virket opphevet en liten stund.. men men.  Men jeg liker sånne flyspill også. Spesielt hvis det er bra online del.

Dessverre (eller egentlig heldigvis - for jeg gleder meg som en unge) så drar jeg på ferie i morgen og for ikke testet det på noen uker. Men... en uke i Kristiansand inkl. Quart'n... øl, sol, musikk og babes... skal vel greie meg uten data da.

Til Avanore - fine beskrivelser du gir av spillet. Blir absolutt noe jeg kommer til å sjekke ut i slutten av måneden.

Dr Peedee

6413761[/snapback]

Det er mere sim enn arkade selv om du ikke har 500 knapper å trykke på.

Kos deg på Quart'n. Ingen ting som er bedre enn konserter og ØL. Ikke glo for mye på damene ellers blir vel kjærringa ikke blid. Ta på noen solbriller :cool:

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Da var jeg også å kjøpte spillet for en liten stund siden.

Vet ikke helt hva jeg skal si om spillet, spillet var ikke dårlig og grafikken er helt okay, kontrollen funker utmerket.

Må nesten få spilt litt mer, men gidder ikke det akkurat nå, får heller komme tilbake å fortelle litt mer om det når jeg har kommet litt lengre.

En ting skal være sagt, er ikke skuffet enda værtfall.

Lenke til kommentar
Da var jeg også å kjøpte spillet for en liten stund siden.

Vet ikke helt hva jeg skal si om spillet, spillet var ikke dårlig og grafikken er helt okay, kontrollen funker utmerket.

Må nesten få spilt litt mer, men gidder ikke det akkurat nå, får heller komme tilbake å fortelle litt mer om det når jeg har kommet litt lengre.

En ting skal være sagt, er ikke skuffet enda værtfall.

6414169[/snapback]

Det tar litt tid å vende seg til kontrolleren. Skal spille mere når jeg er ferdig med å jobbe.

Gi det noen timer. Jeg likte det mere etter par timer enn da jeg startet.

Sjekk ut online :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Man kan ha view fra innsiden av cockpit når man flyr, eller ser du alltid flyet fra utsiden?

Og er det forskjellig vanskelighetsgrad? Høres for lett ut om man greier å lande på første forsøk uten erfaring med flysimulatorer. Enig med de som sier at dette ser veldig arkade ut, men moro med flyspill likevel.

Lenke til kommentar

ser bra ut. Blir kanskje å kjøpe dette. Må teste en demo først, hvis det kommer.

Hadde også vært litt kult med litt sånn "burnout-feeling"i spillet. Burnout er det spillet man har mest fartsfølelse i spør du meg. Men etter burnout revenge kommer nok dette spillet til meg :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...