tdipower Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Sitter her å skal bytte ut mitt olympus c-40. Har kommet frem til 3 valg. Pentax WPi Pentax W10 Olympus mju720sw Jeg har flere ganger vært å snorklet i asia og funnet ut at engangskamera ikke holder mål. Ønsker meg derfor et jeg kan ha med. Å dra på et stort vannhus som i tillegg koster en formue tror jeg ikke blir aktuelt. og en vanntett pose virker litt dårlig og skummelt. Det kameraet jeg har mest lyst på er nok Olympus kameraet selv om det jeg har nå ikke er det beste. men har jo skjedd en del på disse årene. Var å prøvde det i dag og virker kjapt og greit. Minuset med det er prisen og xd kort. Var på Elkjøp i dag og der hadde de WPi demo modell til 2000,- så jeg kjøpte den, der er det jo 30 dager åpent kjøp og prisen var jo god. Så langt virker kameraet bra og det har SD kort som er billig. Bildene ser derimot litt slappe ut. vet ikke hva det er men ting flyter kanskje litt sammen. Litt røde bilder. Ellers mangler dette kameraet en stor skjerm og bra oppløsning på video. Ellers var jeg også å så på pentax w10 i dag og det er jo en god del større en wpi kameraet. og skjermen så ut som om den bare var blåst opp. hadde både W10 og WPi ved siden av hverandre og menyen så faktisk bedre ut på wpi, skarpere på en måte. Mer kornete på w10. Men det jeg er litt usikker på, er da hvilket jeg faktisk skal kjøpe, og valget ble ikke enklere med så bra pris på WPi'en. W10 koster ca. 2250 på pixmania så her er det ikke store forskjellen. Men jeg vet ikke om det er mye forskjell på optikk etc som er værdt pengene og størrelsen? Olympus er mye dyrere, dvs. ca. 3000,- ferdig i postkassa. Men det er jo igjen støtsikkert og vanntett til 3 meter... I tillegg kommer minnebrikken. På XD koster det 450,- for 1GB og på SD får jeg 2GB for samme pris. Noen som har erfaring med disse kameraene? Noen som har tanker om hva jeg bør gjøre? Er det noen grunn til at optikken skal være dårligere på disse kameraene en på et annet lite lekkert et? Pentax A10 f.eks.? Hjelp? Endret 29. juni 2006 av tdipower Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Optikken må gjøres mindre for ikke å stikke ut på WPi og W10. På Olympusen mener jeg den zoomer loddrett inne i huset og speiles ut. Begge funksjonene setter ned bildekvaliteten noe. Olympusen har imidlertid kommet dårligere ut på bildekvalitet enn disse Pentaxene, men om en vanlig bruker ser forskjell er heller uvisst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå