G3n3ral Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Først av alt så vet jeg ikke om dette er det rette stedet for denne posten, men men. Vi har en maskin der vi kjører med en administrator konto og 2 andre brukerkontoer. Alle kontoene fungerer på internett og det skal de, men går det an å fikse så bare adminkonto kan laste ned? Slik at man må være pålogget på admin kont for å laste ned fra Internett Explorer. De to andre kontoene skal kunne kjøre internett og msn (som er ferdig innstalert). Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Først av alt så vet jeg ikke om dette er det rette stedet for denne posten, men men. Feilpost ja, prøv programvare-forumet. Programmering handler om å _lage_ programvare, ikke hvordan man bruker noe som allerede finnes. Lenke til kommentar
hunters Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvis folk har noe mellom ørene og man har rett til å kjøre hvilken som helst .exe skulle nå jeg klart å laste ned hva jeg ville. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Er nok feilpostet som Frank2004 sa... Men... jeg tror det nærmeste du kommer med en standard XP-installasjon, er å sperre internetttilgang for alle programmer minus de du ønsker å bruke i brannmuren. Deretter sperrer du tilgang via filrettigheter på de programmene du ønsker at kun admin skal kunne bruke til nedlasting (eks: brukeren Ola ikke har rettigheter til å starte emule.exe). Da skulle vel selv hunters fått problemer tror jeg . Det enkleste hadde vært om man kunne definert brannmurregler for hver bruker, men det tror jeg ikke er støttet. Derfor må du ty til filrettigheter istedenfor. Edit: leste ikke innlegget ditt godt nok. Å definere hva man kan laste ned med IE basert på hvilken bruker man er, tror jeg kan bli vanskelig/umulig uten ekstra programvare. Endret 5. juli 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå