Gå til innhold

Objektiv og filter til 350D

Anbefalte innlegg

Er helt newbie, og ber om forståelse for det :)

Har hatt mitt glimrende 350D ett par måneder nå og begynner å få lyst til å utvide mulighetene med kameraet litt. Har kun originalt 18-55mm USM-objektiv nå, men har lyst på et vidvinkel (zoom-vidvinkel?) + Polafilter.

Fant dette til mitt originale objektiv. Noen kommentarer til det?

Ønsker noen forslag til et vidvinkel, evnt zoom-vidvinkel som ikke vil ruinere meg, men som vil gi meg lyst til å ta flere og bedre bilder.

Trenger jeg noen andre typer filter?

Har forøvrig et par objektiver til mitt gamle EOS 300 liggende. Det ene er et Canon 80-200mm 1:4,4-5,6 II og det andre er standard-objektivet til kameraet (28-80mm 1:3,5-5,6 II). De fungerer til kameraet, men jeg er vel ikke imponert over kvaliteten. Er det som å forvente, eller?

Bær over med at jeg ikke er helt stødig i alle begreper. Jeg liker rett og slett å ta bilder og vil gjerne lære mer......................så ikke bit hodet av meg :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoyaen du linka til er topp. Kjøp den.

Nå er 18mm for bra vidvinkel å regne da. Vil du videre enn det har du 10-22 fra Canon og 12-24 fra Sigma f.eks. De koster rundt kr 6000,-. Jeg vet ikke om det er å ruinere deg.

Mulignes trenger du et UV-filter om du vil ha det som forsikring mot stiper/merker på frontelementet. Søk opp på samme måte som du gjorde med polafilteret. Men det er ikke noe must.

Gamle, ja skal en si middelmådige, objektiv bør få ligge. Utviklingen går fremover og de to du nevner har relativt slett kvalitet. Som du sier selv, ikke imponert over kvaliteten.

Så er det mer vidvinkel du har lyst på så er det bare å spare til de nenvte :)

Lenke til kommentar
Hoyaen du linka til er topp. Kjøp den.

Nå er 18mm for bra vidvinkel å regne da. Vil du videre enn det har du 10-22 fra Canon og 12-24 fra Sigma f.eks. De koster rundt kr 6000,-. Jeg vet ikke om det er å ruinere deg.

Mulignes trenger du et UV-filter om du vil ha det som forsikring mot stiper/merker på frontelementet. Søk opp på samme måte som du gjorde med polafilteret. Men det er ikke noe must.

Gamle, ja skal en si middelmådige, objektiv bør få ligge. Utviklingen går fremover og de to du nevner har relativt slett kvalitet.  Som du sier selv, ikke imponert over kvaliteten.

Så er det mer vidvinkel du har lyst på så er det bare å spare til de nenvte :)

6407693[/snapback]

Hva bør jeg gå for av Canon og Sigma? Spiller det noen rolle? Har vel en feeling for at original-utstyret bør prioriteres først.............

Lenke til kommentar
Hva bør jeg gå for av Canon og Sigma?  Spiller det noen rolle?  Har vel en feeling for at original-utstyret bør prioriteres først.............

6408845[/snapback]

Tja det kommer an på. Uorginalt er ofte en del rimeligere, men så er det det med den gamle klisjeen om at man får hva man betaler for. Ellers blir det litt smak og behag.

På disse zoomene er prisene nokså like og Canon 10-22 får voldsomt med skryt, jeg har den selv og vil tvert anbefale den.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...