Gå til innhold

Thunderbird prob!!

vketil

Anbefalte innlegg

Hva har skjedd

Fikk en feilmelding ved oppstart

primaster haddisk: s.m.a.r.t status bad, bacup and replace

når jeg gikk videre inn på windows kunne jeg se at prossessor hastigheten bare var på 1.05ghz , skal være 1.4ghz

Jeg gikk inn i bios og satte på , ja husker ikke helt va det het , men det skulle gjøre pc hurtigere,

da fikk jeg blå skjerm og måtte sett instillingene til default igjenn, som medførte nedsatt hastighet

Jeg har sjekket pc`n for virus.

hva kan dette være , er harddisken kaputt??

håper det er noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror kanskje det kan være at du må stille FSB'en i bios til 133mhz...se om det hjelper, en kamerat av meg fikk plutselig mye mindre ghz da han hadde reset'a biosen men stile fsb opp till 133 igjen fra 100...dette må enten gjøres i bios eller på hovedkortets jumpere...les manualen til hovedkortet ditt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-14 19:32, skrev vketil:

Hva har skjedd

Fikk en feilmelding ved oppstart

primaster haddisk: s.m.a.r.t status bad, bacup and replace

S.M.A.R.T er en funksjon i harddisken som gir beskjed om eventuelle feil ved disken. Ville nok tatt backup snarest hvis jeg var deg.

Dersom prosessoren viser for lav hastighet, må du gå inn i bios og se om fsb står innstilt til 133 (dersom du har prosessor som støtter dette), eller eventuelt om multiplieren er feil innstilt. Uansett, husk at prosessorhastighet er gitt ved: "fsb x multiplier". I ditt tilfelle skal det enten være:

Ved 1.4 GHz (266)

fsb = 133, multiplier = 10,5

Eller ved 1.4 GHz (200)

fsb = 100, multiplier = 14 (12above)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...