Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy person kjøre boble?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp cab og ha himmelen som tak. Da kan du få plass selv om du er 3 meter.

6408317[/snapback]

FEIL. Jeg er 192, og hodevproblemet med førerplassen er ikke takhøyden, men beinplassen. Beksetet er en anen historie

Lenke til kommentar
Kjøp cab og ha himmelen som tak. Da kan du få plass selv om du er 3 meter.

6408317[/snapback]

FEIL. Jeg er 192, og hodevproblemet med førerplassen er ikke takhøyden, men beinplassen. Beksetet er en anen historie

6409504[/snapback]

Jeg er 184 og problemet mitt er nesten aldri beinplassen, derimot sliter jeg stort med takhøyden i mange biler. Jeg har oppdaget at ved forhåndsbestilling av taxi så kan man bestille en drosje uten soltak (som gjør den innvendige takhøyden mindre). Da slipper jeg i hvert fall å sitte med bøyd hode hele turen.

Jeg har hatt cab, og etter å ha sortert beina rundt rattet kunne jeg la hodet ha en naturlig posisjon. At andre bilførere så toppen av hårmanken min over frontruteramma gjorde ikke meg noe.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
At andre bilførere så toppen av hårmanken min over frontruteramma gjorde ikke meg noe.
Fikk du ikke mye fluer og drit i panna da?
Nei, de blåste over. Toppen av frontruta danner jo en vinkel på omtrent 40-50 grader, og luftstrømmen går deretter i en bue over sittebrønnen. Selv i lett regnvær satt jeg tørt og fint uten tak, så lenge farten var minst 70 km/t. Å måtte stoppe på rødt lys midt i ei tordenskur er imidlertid en skikkelig våt opplevelse i åpen bil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...