Gå til innhold

Spørsmål vedrørende Ghost in the Shell

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt Ghost in the Shell - Stand Alone Complex. På prologen snakker de mye om en Ghost in the Shell film som kom før serien, er dette noe jeg bør se før jeg starter på serien?

Skype out

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ghost in the Shell - filmene (Ghost in the Shell 1995, og Ghost in the Shell 2: Innocence 2004) og serien Stand Alone Complex foregår uavhengig av hverandre, i alternative verdener eller tidslinjer om du vil (de er alternative måter å fortelle/tilpasse mangaen de er basert på).

Du kan trygt se GitS SAC først, og deretter GitS og GitS 2:Innocence (men der vil jeg nok anbefale å se eneren før Innocence, selv om Innocence i mine øyne er en god del bedre).

Alt kommer med mine varmeste anbefalinger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, så Ghost in the shell og Ghost in the shell 2 : Innocence er filmer og SAC er serien?
Riktig.
Har sett SAC. Det var kanonbra

6410488[/snapback]

Også riktig (er riktignok ikke ferdig med sesong 2 ennå, men foreløpig er det ingenting som tyder på at kvaliteten er synkende).

Lenke til kommentar

Ghost in the shell er en sinnsykt bra serie, helt enig ;)

Har sett en del og kjøpte meg nå nettopp Ghost in the shell: the movie.

Sinnsykt bra, men litt kort...

I den scenen hvor Motoko sloss mot den edderkopproboten, hvorfor river hun seg selv i stykker i forsøket på å åpne ingangsluka??

har ikke helt skjønt det...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I den scenen hvor Motoko sloss mot den edderkopproboten, hvorfor river hun seg selv i stykker i forsøket på å åpne ingangsluka??

har ikke helt skjønt det...

6410947[/snapback]

Fordi luka sitter så godt fast, og fordi hun er skadet.

Hun må få oppluka for å få tatt knekken på roboten og det er eneste måte. Sånn jeg har forstått det :)

Lenke til kommentar

kk. Anyway, Gosth in the shell er en utrolig kul serie. Kommer med enda et spørsmål jeg ;)

Samme filmen som Motoko river seg selv i stykker:

hva er det som skjer etter det? Greier ikke helt å skjønne slutten.

Der hvor hun ligger og snakker med puppet master osv, og hva som har skjedd med Motoko etter at hun vokner i et annet "skall"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mulig, anbefaler deg å se filmene, hvis du ikke har sett dem, Ghost in the shell 2 er vel omtrent en oppfølger til SAC.

Tidslinjen går : 

GITS 1 -> GITS SAC -> GITS 2

6603284[/snapback]

Nei.

Det er to forskjellige tidslinjer, to forskjellige, uavhengige historier som utelukker hverandre (de er to uavhengige tolkninger basert på samme manga-serie).

Filmene er én tidslinje (GitS 2: Innocence er en direkte oppfølger til den første filmen), Stand Alone Complex en annen.

dette skrev jeg allerede i første svar i tråden.

Men (som jeg også skrev i samme post), anbefaler også filmene sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...