Christian86 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Skal ha ny kamerabag, og har sett på slingshoten til lowpro. Skal helst ha en bag som er veldig sikker og tåler litt støt. Den forrige baggen tålte ikke nevneverdi, noe som resulterte i en nesten ulykke med 50mm'en Skal til Italia i sommer og foreldrene er veldig redde for tyveri, så baggen må ha noe form for sikkerhet eller mulighet slik at dette kan forebygges. Om den tåler litt regn eller mye via beskyttelse er også fint. I utgangspunktet vil jeg ha en bag som jeg kan stole på, med god konstruksjon og hvor hengemekanismen for stroppen ikke hopper ut av sporet. Har sett på slingshotene til Lowpro, men trenger andre tips. pS! det haster en del ettersom turen nærmere sge og dette er en løsning som må finne sted før jeg drar. Baggen er kun ment å dekke fotoutstyr, og jeg skal kjøpe en annen mer fancy bag for andre områder senere. I første omgang skal baggen innholde: SB 800 D70/D2h Sigma 70-200 Nikon 18-70 Mulig jeg får 28-75 og 10-20 innen jeg drar, og da blir de følgelig med på turen. Kjenner jeg foreldrene mine rett, så blir det veldig mye veksel mellom by, monumenter, gamle ting og butikker. Endret 29. juni 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Skal begge kameraene være med? Da trenger du jo en ganske stor bag Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Vurderer samme sekken, Slingshot 200 AW, men det er kun plass til et kamera m/objektiv. Pluss par objektiver, blitz osv. Bare å sjekke den på www.lowepro.com, finnes bilder som viser hvordan den er oppdelt. 2 kamera blir nok vanskelig i den. Har hørt mye bra om Lowepro Minitrekker AW , men om du får 2 vel voksne kamera oppi der er vel tvlisomt. Telcontar Slingshot 200 AW Minitrekker AW Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Skal begge kameraene være med?Da trenger du jo en ganske stor bag 6407697[/snapback] begge skal være med, men D2h på dagen, og D70 på kvelden. Er begrenset hva tyven med kniven skal få med seg på kvelden ass Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) baggen er ment som et supplement. Jeg tar sikte på å kjøpe en skikkelig bag i italia. Pleier å ha med klær,kamera,bøker osv, så må en en bedre bag. Tror det blir slingshot. Skal innom fotovideo i morgen. De har 9 stykker inne til under 1000 lappen. problemet er; hvor tyverisikker er den? Endret 29. juni 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det viktigste er at du signaliserer til evt tyver at du er på vakt. Det forstår de ut fra måten du holder bagen/kamera på. De peiler etter kamerabager. Noen tyv med kniv er det lite sansynlig at du møter på. Det er ikke så vanlig. Farligst er det på T-baner og offentlig kommunikasjon i rushtiden. Det er de offisielle kontortidene til lommetyvene. Overfylte busser og metroer er fulle av enkle offer. Ikke vis deg som et enkelt offer, så finne de noen andre å interessere seg for. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Det viktigste er at du signaliserer til evt tyver at du er på vakt. Det forstår de ut fra måten du holder bagen/kamera på. De peiler etter kamerabager. Noen tyv med kniv er det lite sansynlig at du møter på. Det er ikke så vanlig.Farligst er det på T-baner og offentlig kommunikasjon i rushtiden. Det er de offisielle kontortidene til lommetyvene. Overfylte busser og metroer er fulle av enkle offer. Ikke vis deg som et enkelt offer, så finne de noen andre å interessere seg for. 6408627[/snapback] ingen planer om slikt. Jeg trekker meg gjerne vekk fra områder der mange folk er bak ryggen min, slik at jeg har full kontroll på utstyret. Har enda å bli ranet etter 20 år. Noen prøvde seg, men nektet og de gav opp (tåplig ungdommer som trodde de var noe) Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Tror det blir slingshot. Skal innom fotovideo i morgen. De har 9 stykker inne til under 1000 lappen. problemet er; hvor tyverisikker er den? 6407776[/snapback] De har nok 8. Jeg så også ni i sta og handla en der etterpå Er godt fornøyd med den, plass til en del oppi, men ikke to hus, det går nok ikke. Selv har jeg putta oppi: 350D m/grep 18-55"kitlinsa" til Canon 50mm Sigma 105mm macro Pluss diverse annet stæsj, og det er faktisk god plass igjen. Målte akkurat, og det er fint plass til en tele oppi der og. Tyverisikker? Aner ikke jeg, men den åpnes fra sida i stedet for bak, sikkert lettere å merke. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Du kan jo ha den på ryggen til vanlig, men hvis du stopper noen steder kan du jo ta bagen ned i hånda foran deg så tyvene ikke plutselig kommer.. Lenke til kommentar
Grado225 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Tror det blir slingshot. Skal innom fotovideo i morgen. De har 9 stykker inne til under 1000 lappen. problemet er; hvor tyverisikker er den? 6407776[/snapback] De har nok 8. Jeg så også ni i sta og handla en der etterpå Er godt fornøyd med den, plass til en del oppi, men ikke to hus, det går nok ikke. Selv har jeg putta oppi: 350D m/grep 18-55"kitlinsa" til Canon 50mm Sigma 105mm macro Pluss diverse annet stæsj, og det er faktisk god plass igjen. Målte akkurat, og det er fint plass til en tele oppi der og. Tyverisikker? Aner ikke jeg, men den åpnes fra sida i stedet for bak, sikkert lettere å merke. 6408739[/snapback] Jeg har slingshot 200 AW og omtrent samme(!) utstyret som deg. Jeg er veldig fornøyd med bag'en. Anbefales. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 utsatte innkjøp til mandag. Må jobbe i helgen. Antar det blir slingshot på meg (firma betaler ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå