Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nesten ny pc lagger.

Anbefalte innlegg

Pc info:

Hovedkort: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Strømforsyning: NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Skjermkort: Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.2ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7600GT-256-TV-DVI GS"

Hei !

Kom hjem fra jobb og skrudde på pc. Fikk opp blå skjerm med feilmelding. Måtte reinstallere Xp og sette 1st boot på Cd-rom. Kom da inn på windows. Virket meget ustabil pga høy kjerneminne bruk på CpU.

Pc lagger selv om jeg nesten ikke har noenting kjørende. Den virker bra ved oppstart, men bruker mye Cpu idle etterhvert. Den kommer gjerne opp i 40-70% ved å kun ha desktop på.

Pc er kun 4 måneder gammel og

Leverte den til reperatør som fant feil på harddisken. Dette ble fikset og da jeg fikk den tilbake igjen, gikk den som en kule.

Men bare timer senere, begynte den å hakke og lagge pga mye Cpu Idle. Kan ikke spille musikk på WMP, være på flere nettsider samtidig eller spille spill.

Mistenker at jeg må kjøpe meg ny harddisk, men det kan vel også være hovedkort eller prosessor som er ustabilt.

Noen som har forslag til hva jeg burde gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det høres ut som en ustabil pc.

Du kan forsøke diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test ivertfall harddisk og minne.

Jeg mistenker den strømforsyningen din, siden jeg vet at en del andre har hatt problem med blant annet den modellen der.

Selvfølgelig kan du også sjekke etter virus og spyware. En god brannmur som ZoneAlarm er viktig.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...