Upsaker Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei, Jeg begynner å føle meg ganske erfaren med kameraet, og lurer på hvordan jeg kan selge bilder, og til hvem? Da tenker jeg bort fra microstock og aviser. Håper noen har noe peiling på det, og denne posten er vel ikke feilposta? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=596310 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 I britiske blader står det ofte annonser fra ulike databasetjenester. Har ikke sjekket noen av dem selv, men har planer om det. Norske og etablerte bildebyråer krever ofte et stort antall bilder som holder høy kvalitet, før de knytter til seg en ny frilanser. Har du en stor, god portfolio å sende til et av dem, blir du akseptert. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Se denne tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=596310 6406446[/snapback] Har sett den tråden, men jeg skrev utenom microstock Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg kjenner en som har en avtale med luth.no Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Såvidt jeg skjønte var det et bildebyrå? Så da er han freelancer for det byrået? Tar han bilder som han vil, eller får han jobber? Hvis jeg skulle fått avtale med et bildebyrå, bør jeg sende 50-100 bilder eller noe slikt da? Sånn som PMnormal skrev.. Endret 1. juli 2006 av Jurgis Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Ja, eller en database med bilder som folk kan kikke på i små versjoner, og så evt. kjøpe de for en sum hvis de vil bruke det til noe. Han fikk i gang en avtale og greier, tror han skulle levere norskt, som naturbilder og sånn. Synes og huske at han sa at 10.000 bilder var målet, lurer på om det var for dette året, så de trenger sikkert flere Og så fikk han oppgjør eller noe sånt tre-fire ganger i året. Her kan du lese litt om det å kjøpe bilder fra Luth Endret 2. juli 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Har snakka med Luth over mail nå, og de er interessert i bildene mine. Jeg har lasta de opp på ftp nå, venter på tilbakemelding Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har du fått svar fra de da...Syns dette med å ta bilder for så å selge di høres veldig spennende ut!! Har som mål en gang i framtiden og kunne gjøre dette selv Lenke til kommentar
eb4 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har du fått svar fra de da...Syns dette med å ta bilder for så å selge di høres veldig spennende ut!! Har som mål en gang i framtiden og kunne gjøre dette selv 6578243[/snapback] På http://www.shutterstock.com/?rid=10304 kan du få solgt bildene dine. Lenke til kommentar
fiskeri Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er nødvendigvis ikke så mye å hente på slike nettbaserte bildebyåret - mye arbeid!. Kan anbefale en artikkel om dette på: Webinntekt Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) microstock er en bra alternativ spør du meg. Hvis man ser på endresultat er $$/bilde likt de andre type bilde byråer microstockgroup.com har masse informajson om dette eh he... opps, ser na at denne emne er nok et ar gammel... Endret 12. mars 2008 av dataleaf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå