alexkl Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Nei det er riktig mener jeg.. For på Molex kontaktene fra psu er det HAN kontakt, Og da skal du bruke HUN kontakten fra vifte(den med hull, LOGISK) Fungerer vifta? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Skjønte ikke helt tegningen, men det er ikke så mange måter å koble en vifte på. Er det liten kontakt med 3 ledninger på viften, eller en stor med 4 ledninger? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Ok, nå virket viftene, og det det lyste sammenhengende nå når jeg prøvde på nytt. Hva kan da være feilen? Kan Power SW være feilen? Endret 29. juni 2006 av Ungoliant Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Okei ! * Du har sjekket at PSU virker og at 20Pin og 4Pin er koblet til. Så då er det i orden. Har du sjekket det jeg nevte tidligere? At den lille ledningen fra Startknappen i kabinettet er koblet mellom PWRBTN# og den gnd som er under ? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ja power sv kan være koblet feil.. Skjekk dette samtidig som du ser/dytter litt på rammen så den sitter skikkelig nedi.. Skjekk alle kontakter.. Om det ikke fungerer etter dette, kan du koble fra alt unyttig- HDD,DVD brenner,floppy osv. HK,CPU, en rambrikke og skjermkortet skal stå igjen.. og selvfølgelig psu da! Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Viss den er korrekt, så kan du prøve å kun bruke en rambrikke. Og evt det som alexkl sa etterpå, Kun ha det ytterst nødvendige tilkoblet. EDIT: Når du monteret hovedkortet, du brukte slike stand-off vel? slik at selve hovedkortet ikke tar borti kabinett-veggen og du er sikker på at ingen skruer der som tar borti kortet slik at det lager en eventuell kortsluttning. Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Det var litt tull med Power SW og Power LED, siden Power LED var 3-pin, og Power SW er 2-pin, så etter litt prat her på forumet, droppet jeg Power LED. Skal se over alle kabler igjen nå Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det var litt tull med Power SW og Power LED, siden Power LED var 3-pin, og Power SW er 2-pin, så etter litt prat her på forumet, droppet jeg Power LED. Skal se over alle kabler igjen nå 6408132[/snapback] Power LED kan du spare deg for. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Stand-off? Vet ikke helt hva det er, men det eneste som var litt tull med var de skrue-greiene hovedkortet skal hvile på, for det var med èn for lite. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Stand-off? Vet ikke helt hva det er, men det eneste som var litt tull med var de skrue-greiene hovedkortet skal hvile på, for det var med èn for lite. 6408143[/snapback] Okei, gjør ikke noe om det mangler en viss kortet står fint, men med stand off mener jeg slike som du skrur i kabinettet og som du kan skru en annen skrue nedi. Vanskelig å forklare. BILDE Har du montert slike? og sjekket du opp i startknappen? Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jaja, samma det, FOR NÅ VIRKER DEN ! Den skrudde seg på nå! Jeg bytta om på den 4-pin ledningen, for jeg hadde tatt feil ledning! Jeg tok den som kunne gjøre om 20-pin'en til 24-pin i 4-pin kontakten, men så bytta jeg til en annen! Håper bare ikke skjermen blir svart nå da! Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Jaja, samma det, FOR NÅ VIRKER DEN ! Den skrudde seg på nå! Jeg bytta om på den 4-pin ledningen, for jeg hadde tatt feil ledning! Jeg tok den som kunne gjøre om 20-pin'en til 24-pin i 4-pin kontakten, men så bytta jeg til en annen! Håper bare ikke skjermen blir svart nå da! 6408213[/snapback] Oi, det som var feilen. Trodde ikke de kontaktene var like, men så lærte jeg noe nytt idag og. Håper alt ordner seg da, det er en sprek pc du har kjøpt EDIT: Brukte du kjøleren som fulgte med CPU eller ? Endret 29. juni 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper på et referat fra hvordan det går? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Håper på et referat fra hvordan det går? 6408346[/snapback] Ja, det er viktig! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Litt problemer nå med det jeg regner med er harddisken. Lager en ny post nå Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Litt problemer nå med det jeg regner med er harddisken. Lager en ny post nå 6408902[/snapback] Hva er problemet nå da? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Litt problemer nå med det jeg regner med er harddisken. Lager en ny post nå 6408902[/snapback] Hva er problemet nå da? 6409116[/snapback] Å boote fra win cd'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå