delaan Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Yes, kort og greit. Jeg skulle først bare kjøpe ny spiller i bilen, men fant ut jeg like greit kan kjøpe hele skiten nytt, ettersom det som står i bilen nå er originalanlegget. Bare for informasjon; 87' modell Ford Scorpio har ikke de beste anleggene Så jeg er ute etter noe som kan gi ok lyd for en pris på under 4000 inkludert spiller. Aller helst rundt 2-3000. Må vell gjerne ha spiller og fronthøytalere. Kanskje en sub? Vil jeg trenge ekstern forsterker til dette, eller holder det med den innebygde i spilleren? Kan ikke så veldi mye om dette, så derfor prøver jeg her. Regner med det er noen her med en viss peiling Har sett litt på Pakkeløsninger på Bilstereo.no. Er dette noe å satse på? Må man bygge/kjøpe kasse til subben hvis man kjøper noe slikt? Følger alt man trenger av ledninger og stasj med, eller må man kjøpe det selv? Hva koster dette i tillegg? Burde vell kanskje ha med at ok lyd, om ikke nødvendigvis den aller beste, er viktigere enn at det dunker høyt. Trenger ikke legge noe særlig vekt på eventuell senere oppgradering osv. Alle forslag er velkommen! Endret 29. juni 2006 av delaan Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Det beste hadde nok vært å kjøpt spiller samt et frontsett i første omgang. Hørt at flere av settene der bare har forsterker til å dra 1 av subbene som følger med osv. Så pass på så du ikke kjøper forsterker som drar 1 av 2 subbere o.l Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Med så lite budsjett ville eg aldri vurdert ein subwoofer. Det koster litt berre å skifte frontsettet om du skal ha forsterkar på det. Kablar må du heller ikkje gløyme. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kabelsett koster ofte rundt 1000 kr Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kabler er alfaomega om man vil ha bra lyd, legg bra kabler fra starten av! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Men med det budsjettet må du bestemme deg for om du vil satse litt og kjøpe dyrt utstyr i utgangspunktet og bygge på det etter kvart, eller bruke det du har på heile anlegget, noko som vil gje dårlegare lyd, men du får lyd med ein gang. Lenke til kommentar
delaan Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Kommer til å være fattig student i noen år framover, så det blir nok lite påbygging Jeg er bare dritt lei kassettspilleren og klokkeradio høytalerene som står i bilen og vil ha noe litt bedre.. Hvis jeg bare kjøper spiller og frontsett, trenger jeg forsterker til dette, eller holder det med den i spilleren? I all hovedsak var planen bare spiller og frontsett, men når jeg så pakkene med sub og forsterker også til under 3000, så jo det ok ut. Men disse er ikke noe å satse på altså? OG følger det ikke kabler med i sånne pakker? Tanken er bare noe enkelt og greit som kan gi meg helt ok lyd så lenge jeg skal bruke den bilen jeg har nå. Legger ikke så mye i bilstereo; mine prioriteringer går til lyd innendørs Forslag på hva jeg burde kjøpe? Kan *veldig* lite om bilstereo Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Det følger nok ikke med kabel til disse. Husk også at du må ha sikringer, kabel mm. om du skal ha komplett annlegg.. Og da kan du jo regne 35-40% av budsjettet ditt til dette ;P Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) SubX2 Forsterker (Øverste) Spiller Kunne det vært et godt oppsett? Husk å plusse på kabler til alt og kasse til subbene.. Edit: Kan jo selvsagt velge vekk en av subbene for å spare inn 500 kroner der. Kasse koster jo sitt, med mindre du lager selv. Uansett koster vel matrialene.. Edit igjen: Byttet ut spiller Endret 2. juli 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg ville heller ha kutte ut en sub, og HVERTFALL IKKE tatt den spilleren! Pioneer DEHP30MP er en bra spiller i forhold til prisen! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hva er galt med den spilleren? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det oser ikke akkurat kvalitet av eltax. Du får hva du betaler for, og du betaler 795 ,- for spiller + et sett med 6x9". Allerede da burde man skjønne at det ikke er noe kjempebra spiller. Trådstarter sier han ikke kommer til å bygge ut annlegget senere.. og spilleren er ikke akkurat det første man bytter ut. Derfor; kjøpe en ordentlig spiller med en gang! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Spilleren koster mer uten høytalerene enn med høytalerene... Link Men den du linket til, så nice ut den også Endret 2. juli 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg har ikke hørt Eltax'n personlig. Men alle som har hørt den sier følgende: -Du får hva du betaler for -Ikke bra lyd. Men holder til å høre på radioen med 15 min til/fra jobben. Uansett, om du kjøper kjente merker/bra merker for den saks skyld veit man hva man får! Endret 2. juli 2006 av espennyh Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Man kan alltids sjekke ut bilstereo delen hos NetonNet, ikke verdens beste kvalitet men man får faktisk ganske mye for pengene. En kamerat kjøpte cd-spilleren med mp3 og fjernkontroll og mp3 for ca 349kr og den spiller overraskende bra til prisen (De koster nærmere 1000kr i Sverige og jeg vil faktisk sette den hakket over Eltax spillerne lydmessig). Han kjøpte også 12" med kasse til 699kr der og den spiller ok (mer trykk en fin lyd), prisen er egentlig verdt det for kassen da jeg syntes den var av generelt høyere kvalitet enn selve elementet som er med. Dette er selvsagt for folk som ikke er alt for kresne på lyd og har et lite budsjett, det er ihvertfall en begynnelse... Lenke til kommentar
delaan Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Takk for masse tilbakemelding Ok, har funnet ut jeg gidder ikke legge i så mye penger i bilstereo. Trenger bare litt lyd til/fra skole og slikt. Spesiellt siden det virker som jeg ikke kommer under 3000 med sub (I og med at da kommer kasse + masse ledninger osv i tillegg). Ikke gidder jeg legge så veldi mye arbeid i dette heller SÅ, jeg skal altså ha spiller og frontsett. Er det nødvendig å kjøpe forsterker til dette, eller duger det uten? Pioneer spillern ser jo bra ut den, da trenger jeg bare forslag på frontset som kan passe til Trenger jeg forresten kjøpe kabler, eller kan jeg bare koble elementene på de som allerede ligger i bilen? (Alt er originalt fra '87) Har veldig begrenset tid til å sette meg inn i dette for tia, ellers skulle jeg gjort det og funnet ut selv. Akkurat nå vil jeg bare ha litt bedre lyd i bilen enkelt og greit, og da passer det best med en konkret "Kjøp den og den, også trenger du disse eksakte kablene for å få lyd ut av dette." Gjerne alt bestillt fra samme sted Lenke til kommentar
Defus Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Selvfølgelig kan du bruke høyttaler ledningene som går til de eksisterenede høytalerene, men jeg tror det hadde vært bedre å lagt nye høytalerledninger. Skulle ikke være så vanskelig. Det beste du kunne gjort for de 4000 tusen, er å bruke 2000 kr på spilleren og 2000 kr på høytalerene. Så med tid å stunder når økonomien er bedre, kan du invistere i en forsterker til disse høytalerene. Skulle ikke tro at du blir skuffet da. Skaff deg en Alpine eller Pioneer spiller, og kanksje et komponentsett fra Morel eller focal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå