Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming/styling Ford Fiesta


Anbefalte innlegg

MERK! Bildene er midlertidig ikke tilgjengelige! Kommer straks tilbake!

 

Jeg har et artig prosjekt på gang her;

 

Utgangspunktet mitt er en

1987 Ford Fiesta 1.1l CLX

og hvor dette ender er jeg ikke helt sikker på.

Og det er her jeg trenger litt tips.

 

1. Motor

Motoren skal definitivt byttes!

Hva motorer ville passe inn her uten større modifiseringer

av motorrom?

Og hvor mye vil disse motorene evt koste?

Har en liten drøm en en VTEC basert maskin,

men er ikke sikker på om det over hodet er mulig.

Er det mulig å få godkjennt 200 gamper i den?

Lystgass er dyrt,men er det mulig å få godkjennt kansje?

 

2. Styling

Hvor kan jeg få kjøpt billigst styling, og hvem

har det beste utvalget?

Bilen er ganske firkantet, og derfor er det uaktuellt med

"rund" styling.

 

3. Lakk

Sikler på perlemor, men det er litt vel dyrt med tanke

allt annet som skal gjøres.

Vil gjerne ha bilen i en mørk farge.

Hva kunne passe best?

 

4. Understell

Her det er lite å velge mellom siden bilen er liten,

og så vidt jeg vet er det lite som kan skaffes til den.

Senking er sikkert, med mindre styling og nye dekk

gjør sitt med utseende og høyde.

Hvem selger sånnt, og hva priser kan jeg vente meg?

 

5. Innteriør

Tips om hva som kan kastes inn her.

Skal ha inn hardware fra en xbox som må

gjemmes et eller annet sted.

Siden bagasjen er liten blir det etterhvert ikke plass der. :p

 

Og, soting av ruter;

Vet noen om det er mulig å få godkjennte sotede ruter til bilen?

Har også lyst på minimalt med toning i frontruten,

men det er vel umulig å få godkjennt?

Ønsker ikke mye, men nok til å få en slags speil effekt.

 

Bilder av bilen: 1987 Ford Fiesta 1.1l CLX

 

Sånn den står nå, har jeg ikke bilder av,men den er plukket ned en god del for rustsveis...

 

Det hadde vert kjempefint om noen kunne gi meg svar på noe av dette iallefall.

 

MERK! Bildene er midlertidig ikke tilgjengelige! Kommer straks tilbake!

Endret av Don Basmoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kollega av meg som også driver med et Ford Fiesta prosjekt

 

Av motor, så bruker han en Ford RS Turbo motor, som han sikter til å treffe rundt 180hk.

 

Og av bremser, så mener jeg han hadde tenkt å bruke kalipere og skiver ifra en Sierra Cosworth.

 

 

Om det er noe du lurer på, så kan jeg sikkert spørre han om info.

Lenke til kommentar
Har en kollega av meg som også driver med et Ford Fiesta prosjekt

 

Av motor, så bruker han en Ford RS Turbo motor, som han sikter til å treffe rundt 180hk.

 

Og av bremser, så mener jeg han hadde tenkt å bruke kalipere og skiver ifra en Sierra Cosworth.

 

 

Om det er noe du lurer på, så kan jeg sikkert spørre han om info.

6406364[/snapback]

 

Jeg tar imot allt av info jeg kommer over =)

Kansje han vet om en Nisasn eller Honda motor som kan passe?

Har lite lyst til å legge inn en Ford motor, siden jeg skal lage

noe som nesten ingen har.

Og det kommer nok til å vere lite Ford igjen når jeg er ferdig...

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil ha ford deler igjen på en ford bil, så tror kanskje at du har bomma på valg av bil.

6406391[/snapback]

 

Hehehe.. det som kommer til å vere igjen av ford deler

blir nok kaross, og muligens understell.

Vet at understell er sære saker, så der har jeg nok lite valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Blir sikkert bra dette her :) Skal du ha forhjulstrekk eller bakhjulstrekk da? :)

 

Folk kommer til å bli sjokkert når du river en fiesta :)

 

 

Rive = Miste veigrep, Spøle, råne.

6406415[/snapback]

 

Det hadde vert fett å kunne tømme gira og ta bilen forran sin plass!

Har luktet litt på muligheten til både bakhjlstrekk og 4x4.

Det er absolutt et alternativ

Lenke til kommentar

Av farge ville jeg personlig valgt Ford sin "RS blå" (ikke helt sikker på om det er det den heter, men alle vet hva jeg mener :-P)

 

Soting av front/sideruter burde egentlig gå greit så lenge man oppfyller visse krav:

 

§31-1

 

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

 

Så m.a.o. er man egentlig avhengig av proffesjonelle til å gjøre jobben og fremskaffe papirer på at jobben er forskriftsmessig gjort.

Lenke til kommentar
Av farge ville jeg personlig valgt Ford sin "RS blå" (ikke helt sikker på om det er det den heter, men alle vet hva jeg mener :-P)

 

Soting av front/sideruter burde egentlig gå greit så lenge man oppfyller visse krav:

 

§31-1

 

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

 

Så m.a.o. er man egentlig avhengig av proffesjonelle til å gjøre jobben og fremskaffe papirer på at jobben er forskriftsmessig gjort.

6410535[/snapback]

 

å skaffe papirene er ikke vanskelig om jeg bare kan klare å finne ruter som passer i bilen da?

 

Men, mange takk for info'en! Den kommer godt med! =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...