wwwww Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Veldig nyttig oversikt http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article672413.ece Lenke til kommentar
Icywiz Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Takker. Reiser neste fredag så det var kjekt å vite Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg er 19 år, og har dermed ikke lov å ta med sprit inn i landet, men kan jeg likevel "overføre" spritkvoten til ølkvote? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg er 19 år, og har dermed ikke lov å ta med sprit inn i landet, men kan jeg likevel "overføre" spritkvoten til ølkvote? 6406153[/snapback] Jeg tror det. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hva skjer dersom en prøver å frakte 20 liter sprit med seg fra et billig-land til Norge? Endret 29. juni 2006 av T.F.T Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva skjer dersom en prøver å frakte 20 liter sprit med seg fra et billig-land til Norge? 6407360[/snapback] Hvis du blir tatt blir du politianmeldt. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ikke noe, så sant en ikke blir stoppa. Da blir du politiannmeldt Over 5 liter + kvote Politianmeldelse og straffesak Men jeg vil ikke tro en som 19 åring kan bytte ut spritkvoten med øl. Har ikke noe å backe det opp med, men syns det hører rart ut. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ikke noe, så sant en ikke blir stoppa. Da blir du politiannmeldt Over 5 liter + kvote Politianmeldelse og straffesak Men jeg vil ikke tro en som 19 åring kan bytte ut spritkvoten med øl. Har ikke noe å backe det opp med, men syns det hører rart ut. 6407434[/snapback] "Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer." Kvoten blir ikke lavere om du er mellom 18 og 20. Grensa på 20 år på sprit gjelder jo kun fordi det er den grensa vi har i Norge på sprit. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...guage=NO#fritak Lenke til kommentar
trøls Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Kom nettopp hjem fra utlandet selv. Som vanlig lønner det seg å kjøpe sprit i stedet for øl. Ja, det virker som myndighetene vil at vi skal drikke så sterke saker som mulig, så vi kan skade oss mest mulig på fylla. Idiotisk. (Men siden jeg er særs glad i whisky, lar jeg det passere for denne gang.) Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hehe, jeg skulle egentlig hatt 300 kr i bot når jeg ble stoppet i tollen på Værnes for ikke så lenge siden, hadde med meg 250g snus for masse, men tolleren lot det gå hyggelig kar, og siden jeg kom fra Amsterdam var det neppe snus han var ute etter å ta Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Min erfaring med Tax-Free og priser er at du blir skrudd på vin, bortsett fra noen få merker. Øl til 39 kr 6-packen er forholdsvis billig, og om man handler tilbudene på taxfree (99kr for en liter Gin f.eks), så tjener man en del på det (priser fra Gardermoen ved ankomst) Tips til førstegangsreisende, er å ha med et eksemplar av vinmonopolets prisliste hvis man er i tvil. Vin er forøvrig billigere å kjøpe i Sverige enn på tax-free.... Hvis man er i tvil om man kan bytte spritkvote med øl (hvis man er under 20), så kryr det av regeldrillede mennesker som arbeider på tax-free'en. Det er bare å spørre dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå