quakie Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei, Beklager for litt dårlig emnetittel. Nå har det seg sånn at jeg har muligens tenkt å installere Ubuntu Dappar Drake. Men jeg har støtt på et problem når jeg har prøvd Live-CD'en. Både i Breezy Badger og Dappar Drake. Problemet er at endel hvite små streker "flyr" over skjermen, spesielt under belastning, eksempler kan være noe så enkelt som og åpne et program å bruke det. Hvis jeg ikke bruker det, vil jeg ikke se noen hvite streker. Dette oppstår veldig lett, og spørsmålet mitt er om hvor stor er sjansen for at dette vil vedvare ved installasjon. Vil dette eventuellt være en enkel sak å fikse? Takk på forhånd . Lenke til kommentar
snarius Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det kan jo hende det er driverproblem Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 LiveCD'en bruker nok vesa som driver (dobbeltsjekk ved å se på /etc/X11/xorg.conf), ved installasjon regner jeg med at korrekt driver blir konfigurert for ditt skjermkort (rart at ikke LiveCD'en greier dette). Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Hva må jeg skrive i terminal for å få fram etc/x11/xorg.conf? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva må jeg skrive i terminal for å få fram etc/x11/xorg.conf? 6407157[/snapback] gedit /etc/X11/xorg.conf Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Hva må jeg skrive i terminal for å få fram etc/x11/xorg.conf? 6407157[/snapback] gedit /etc/X11/xorg.conf 6408204[/snapback] Ok, skal prøve det i kveld. Men svarer ikke før i morgen. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Sånn, legger ved et bilde av det jeg tror er aktuelt. Ser ut som driveren "nv", hva betyr det med andre ord? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg hadde også en del pussige problemer med at streker "hang igjen" med nv-driveren. Problemet løste seg når jeg la inn nvidia's egen driver. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg hadde også en del pussige problemer med at streker "hang igjen" med nv-driveren. Problemet løste seg når jeg la inn nvidia's egen driver. 6411559[/snapback] Ok, da får jeg kanskje installere det og satse på at det går bra. Det var med Ubuntu du hadde det problemet eller? Jeg legger også merke til at strekene "følger" etter vinduet jeg har åpent. Hvis det er noen andre som har erfaring med det samme er det bare og si ifra, gi tilbakemelding hvordan dere fikset det . Det er fortsatt en stund til jeg eventuelt prøver en installasjon. Endret 30. juni 2006 av quakie Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Fedora. Men det blir samme sak.Hadde spesiellt problemet når jeg skulle poste ting her på hw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå