Gå til innhold

Objektiv til D70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del hadde nok vært mer bekymra for mekaniske skader enn optiske. Dette objektivet er ikke mer enn middels motstandsdyktig mot belastninger, og det har jo tydeligvis fått seg en smell. Riper har ofte mindre betydning enn en skulle tro, men det er viktig å sjekke for skeivhet og om det tegner bra over hele bildeflata og på alle brennvidder. Kan ikke si jeg med et kjapt overblikk finner noe iøynefallende på bildene, og husk at vanlige eksemplarer av dette ikke er noen verdensmestre i skarphet - det er allround-egenskapene som er bra. Hvis du sjøl synes bildene blir ok, og grundig testing av zoom, auto- og manuellfokus ikke avslører noen svakheter - synes du da dette er et dårlig kjøp?

Edit: Skeivheter må du leite etter på bilder tatt på full blenderåpning!

Endret av capricorny
Lenke til kommentar

Nei, som sagt er det jo ikke noe iøynefallende i bildene, og han forsikrer at det er i god stand ellers. Så da er det jo ikke verdens største tap om det skulle vise seg å være noe gale. Jeg tror jeg går for dette jeg. Er jo i hvertfall bedre enn ingen objektiv.

Lenke til kommentar

Litt irriterende med skrammer på glasset, men det kommer neppe veldig godt frem på bildene. Når du kan få objektivet for bare tusenlappen tror jeg du vil få mye for pengene.

Så lenge det mekaniske er i orden høres det ut som et godt kjøp for den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...