Gå til innhold

Hvilke DVD-+R plater til film?

Anbefalte innlegg

Ønsker å teste norwaydiscs.no, men lurer på hvilke plater som er bra til filmbruk når barn skal håndtere de.

Vil ha såpass kvalitet at de ikke går i stykker av seg selv osv. Skal også ha DVD filmcover.

Kan man brenne filmplater på 16x hvis platen og brenneren støtter det eller bør man aldri brenne på mer enn 4x? Jeg har en BenQ DW1640

EDIT:

Hvordan er disse?

https://norwaydisc.no/zen/index.php?main_pa...products_id=193

Evt. disse?

https://norwaydisc.no/zen/index.php?main_pa...products_id=207

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bør faktisk aldri brenne 16x på 4x da dette gir dårligere kvalitet enn feks 8x. Den ideelle brennehastigheten for 16x-plater er vel mellom 8-12x alt avhengig av brenner.

Siden du eier en benqbrenner er dette noe du kan teste selv vha nero cdspeed sin kvalitetstest (PI/PO scan).

Videre vil jeg anbefale +plater da benq1640 støtter bitsetting. Dette vil mao sørge for best kompabilitet med spillere. Jeg er ikke sikker på holdbarheten til benq platene, men norwaydisc selger bevisst ikke crap plater. Så jeg regner med de vil holde fint for deg.

Det beste hadde såklart vært å fått tak på noen ekte Taiyo Yuden 8x dvd+r plater (få brennere som brenner TY 16x bra enda).

Lenke til kommentar

har lang erfaring med verbatim sine plater og har ikke hatt noen problemer med de.

har vært borti noen få plater som ikke har funka, men det er noe jeg ser som normalt. men det kan jo hende at jeg bare har vært heldig.

angående antallet, så er det vel bedre med litt for mange enn litt for få

Lenke til kommentar

Har også god erfaring med de Verbatim-platene. Kan anbefales. Mulig det beror på tilfeldigheter, men jeg har opplevd at enkelte gamle DVD-spillere jeg har testet DVD-plater på bare har akseptert Verbatim-plater.

EDIT:

Skrivefeil.

Endret av BUCK
Lenke til kommentar
Hei!

Etter mye prøving og feiling har jeg funnet ut at Taiyo Yuden disse er de beste. Har enda ikke kommet over defekte plater og TY er kjent som supr plater.

Sjekk pxp for flere alternativer.

Jeg bruker DVD-R fullface print white sammen med en Canon skriver...ser veldig proft ut.

:w00t:

6408229[/snapback]

hvilken cannon skriver bruker du? bruker selv ip 5200 r, men jeg får ikke printa helt innerst på plata. iriterer meg noe grusomt. noen som har en løsning på det?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Canon i965...Det følger med et veldig enkelt med effektivt program..LabelPrint tror jeg det heter. Her kan man lage pre-sets på plater (siden det varierer litt mellom plater hvor stor den innerste sirklen er).

Jeg printer helt ut i kantene, kanskje 0,5mm hvit kant innerst og ytterst, men det er mulig og få skriveren til og skrive helt kant-i-kant.

Du kan laste dette programmet gratis ned fra web-sidene til Canon.

Håper dette var til litt hjelp!

Lenke til kommentar
ip 5200

dette er den samme som jeg har, bare uten trådløst nettverk. er en fantastisk god skriver, til en rimlig penge. min kosta 2500 for 6 mnd siden

6412396[/snapback]

Jeg har IP4200 ganske genial greie.

IP5200 er faktisk på ukens tilbud i en nettbuttikk ( Sjekk første post fordi jeg huskerikke / er lat ) For kun 800kr =D Løp ock kjøp

Lenke til kommentar
Hei!

Etter mye prøving og feiling har jeg funnet ut at Taiyo Yuden disse er de beste. Har enda ikke kommet over defekte plater og TY er kjent som supr plater.

Sjekk pxp for flere alternativer.

Jeg bruker DVD-R fullface print white sammen med en Canon skriver...ser veldig proft ut.

:w00t:

6408229[/snapback]

Verbatim sine plater er også "Fullface", har ingen LOGO eller noe forran så du kan printe helt inn til det gjennomsiktige. Ser veldig profft ut, og det har jeg erfart. Har produsert / printet ca 30DVDplater hittil og med heldekkende så ser detta virkelig profft ut.

Til du som har problemer med og printe innerst; www.justfuckinggoogleit.com eller siden du spør så pent.

Du må inn i registeret og endre der. Husk og ta frem linjalen så du kan måle hvor gode dine brenninger blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...