Tjafsen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hei! I huset jeg, bor har vi en 2 Mbit ADSL linje fra Tiscali. Denne er koblet til en SMC Router. Fra denne går det en kabel til hver leilighet. Til dette uttaket har vi koblet en hub. Vi har 2 huber: -Wlink 100 Mbit 4-porter -Accton 10 Mbit 16-porter Vanligvis bruker vi 100 MBit-hubben siden den er raskest, og alt har tidligere fungert som det skal. Men i dag ble den for liten da 4 skulle på nett samtidig. Derfor ble den trege og store koblet inn, også denne har fungert tilfredstillende før. Men til vår forskrekkelse kom "Siden kan ikke vises" på skjermen, og partition-dioden ble tent på up-link porten. Da vi koblet tilbake til den andre, skjedde d samme der. Lokalnettet fungerer, men ikke internet! Når kablene plugges inn lyser link/traffic, men når vi prøver internet lyser partition. Hva betyr partition? og hva kan jeg evt gjøre for å fikse dette problemet? Jeg mener å ha hørt noe om at det er en feilindikasjon som sier at partisjonsbitet ikke er korekt, alltså at signalet ikke har sin opprinnelige form. Stemmer dette? Nå har jeg koblet meg direkte på en PC, uten bruk av hub. Som dere ser har jeg nå internet tilgang. Lenke til kommentar
Tjafsen Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Nå ordnet det seg! Gikk inn på setupen og trykte på: "Reset Barricade will reboot the Barricade and retain all of your configuration settings". Nå er alle lykkelige og på nett igjen! :smile: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Partision betyr at det er en feil på nettverket, og at HUBen har de-aktivert den porten som kabelen til router'n er koblet til. Jeg vil tru at feilen ligger i det at Router'n var satt til 100Mbit på lokalnettet, og ikke fikk autosensa seg til 10Mbit fordi huben oppdaga at den sto på 100Mbit og partisjonerte den..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå