Gå til innhold

Fireware og sony, problem!

Anbefalte innlegg

Hei

Får ikke til å overføre video fra mott kamera til pc. Bruker fireware og har innstallert drivere som i device manager ser ut til å funke. Når jeg slår på kameraet blir det registret og Pinnacle studio 9 åpner seg. Når jeg trykker på capture får jeg feilmeldingen sjekk at kamera er slått på og om kameraet er tilkoblet. Jeg har et sony dcr-hc96. Hvilke fireware kort vet dere funker til sony?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Får ikke til å overføre video fra mott kamera til pc. Bruker fireware og har innstallert drivere som i device manager ser ut til å funke. Når jeg slår på kameraet blir det registret og Pinnacle studio 9 åpner seg. Når jeg trykker på capture får jeg feilmeldingen sjekk at kamera er slått på og om kameraet er tilkoblet. Jeg har et sony dcr-hc96. Hvilke fireware kort vet dere funker til sony?

6405512[/snapback]

tror ikke det har noe med kortet ditt å gjøre. bruker Pinnacle kort med Sony kamera og det funker fint. selv bruker jeg Vegas software, men prøv Windows Movie Maker...... om det går ?!?!

Lenke til kommentar

Har prøvd flere program inkl movie maker, samme resultat. I movie maker kommer så langt at kamera spoler tilbake tapen, men når den skal gå over til capture får jeg "unknown error". Har hørt at sony er nøye med hvilket chip kortet har. Hvis du har lyktes med kortet som fulgte med pinnacle kan jeg kanskje prøve det.

Lenke til kommentar
Har prøvd flere program inkl movie maker, samme resultat. I movie maker kommer så langt at kamera spoler tilbake tapen, men når den skal gå over til capture får jeg "unknown error". Har hørt at sony er nøye med hvilket chip kortet har. Hvis du har lyktes med kortet som fulgte med pinnacle kan jeg kanskje prøve det.

6406019[/snapback]

er på jobben nå og kan ikke sjekke hvilken kort jeg bruker, men kan sikkert sjekke seinere. det er en eldre kort (pakke) fra "pinnacle". kan også gi deg navn på kamera.....

det jeg vet at kortet har to innanger og den ene virket ikke. satt jeg i den andre, gikk som bare det....

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg mitt Sony-kamera på to ulike pc'er, og begge har faktisk Texas Instruments chipset på firewire-kortet. Funker helt glimrende det, men så har jeg aldri prøvd kameraet med noen andre fw-kort. For å være ærlig så tror jeg ikke de symptomene du beskriver har med chipsetet på fw-kortet å gjøre.

Lenke til kommentar

Har søkt gjennom mange forum, fant en artikkel hvor det kommer frem at sony og jvc funket best med texas instruments chip. Kortet jeg prøvde først hadde nec, da fikk jeg ikke pc'en til å finne kamraet engang. Satte så i avi og trodde alt hadde ordnet seg, pc fant kamera og kom med forslag til pinnacle studio. Som sagt i det jeg trykker på capture finner ikke programmet kamera og ber meg sjekke om det er koblet riktig osv.

Vet noen hvor man kan få kjøpt fireware kort med TI chipset?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...