Gå til innhold

har nå fått nok av Ms$

airguard

Anbefalte innlegg

ringte for ca. 12 gang for og få et nytt produkt nummer av svina.

jeg oppgraderer regelmessig hardware, og for ikke og snakke om mine alltid 3mnd. formateringer.

dette ******* gidder jeg ikke, og hvis noen er i samme situasjon oppfordrer jeg nå noen av oss til og lage et klagebrev til Microsoft ang. denne iditotiske, kostbare og tidkrevende hindringen de nå har lagt til oss.

vurderer nå og kutta all MS programmvare og legge inn linux !!!!

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-10-14 18:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å drite i "runde "pene" vinduer" og gå tilbake til Win2k?

Offtopic:

For å forklare hvorfor XP går så mye tregere forresten: Vinduer er runde!!! (og forresten stygge. men.. lol.) Istedenfor å regne 4 ytre punkter i et vindu, og om musetasten er inni eller utenfor det vinduet blir da en lek. Når det er 4 ytre punkter. (som en firkant). Nå, når de skal har en bue på hvert hjørne, blir det kanskje 300 ytre punkter til sammen (om du skal ha det "smooth" og ikke hakkete hjørner). Og da må altså først: skjermkortet regne ut en god del fler punkter, og prosseroren: "er musen innenfor firkant? ja. er musen innenfor prikk1 innenfor firkant igjen, som stemmer med X1 og Y1, og XY1 og YX1? ja. er musen innfenfor prikk2 inndenfor firkant da, som stemmer med X2 og Y1, og....?", så etter masse X'er og Y'er er det over til prikk 2.,, osv osv. osv. Altså; prosseroren gjør flere tusen kalkuleringer bare for noen "runde" vinduer som er "penere" .. Men god, tenk deg om da. lol.

En annen ting; XP er raskere fordi du må ha dobbelt så mye ram! Og ellers mye høyere systemkrav.. :grin:

Så idiotisk! Ja, jeg vet du kan skru tilbake til hvordan win2k ser ut.. Men hvorfor ikke bare bytte HELT tilbake? lol.. så mye drit problemer med Xp.

Men selvfølgelig, du kan jo også: Gå over til linux (angående det lisens problemet ditt), eller lage ditt eget OS, og se hvor glad du blir når folk driver å piratkopierer så du mye legge inn den freakin's lisens problemet. Grow up! Det temaet har vært opp litt for mange ganger.. Og du vet til og med svaret på forhånd!

Uh huh! :roll:

Joachim

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-10-14 18:24 ]

Lenke til kommentar

Har faktisk hvert i kontakt med M$ angående dette selv, og sitter ikke akkurat igjen med inntrykk av at de vil fjerne produktaktiviseringen dersom de får nok mas (fikk faktisk snakke med en eller annen sjef der).

Å bytte tilbake til 2k er selvfølgelig en mulighet, men av erfaring er jeg helt uenig i at 2k er kjappere enn XP. Det er nok litt en smaksak.

Skal du første bytte til noe annet, synes jeg heller du skal se deg rundt etter en linuxdistribusjon du liker.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Hmm, har blitt sinnsykt irritert over ms den siste tiden jeg og. Klikk og alt mulig som er ***** med os'et deres. Så jeg prøver å få erstattet alt av programmer jeg bruker der så jeg bare kan bruke linux...

Red Hat 8.0 er genialt flott, mye flottere enn xp, den fant lydkortet skjermkortet brenneren min med drivere og alt, så alt fungerer flott der, er å anbefale, og hvis du er gamer ta en kikk på emulatoren til transgaming.com :smile:

Lenke til kommentar

ja det hadde vært greit hvordan fikser man det ? blir ikke aktuelt og kjøpe enda en grrrrrrrrrrrrrrrr....

Quote:

Den 2002-10-14 19:57, skrev nVIDIAsucks:

Hva med å legge inn corporate edition? Du har jo lovlig lisens...

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-10-15 17:13 ]

Lenke til kommentar

jaja, men jeg hadde nå win98 før jeg oppgraderte ikke w2k noe som tilsier at jeg må kjøpe den også LOL :smile:

det du sier er ikke logisk og ikke fornuftig med tanke på det.

ang. piratkopier, jeg har hatt windows lovlig siden win 3.11 kom og opp til win mill (en version jeg ikke likte heller og gikk tilbake til win98) og selfølgelig winxp nå.

så kom ikke her med den bullshiten.

ang. maskinvarekravet du snakker om : ikke noe problem for min maskin. Den går som smurt uten at jeg trenger og tenke på det.

du sier at jeg må bli voksen, jaja dine ord.

er nok eldre en deg :smile:

Quote:

Den 2002-10-14 18:20, skrev The_Lobster:

Hva med å drite i "runde "pene" vinduer" og gå tilbake til Win2k?

Offtopic:

For å forklare hvorfor XP går så mye tregere forresten: Vinduer er runde!!! (og forresten stygge. men.. lol.) Istedenfor å regne 4 ytre punkter i et vindu, og om musetasten er inni eller utenfor det vinduet blir da en lek. Når det er 4 ytre punkter. (som en firkant). Nå, når de skal har en bue på hvert hjørne, blir det kanskje 300 ytre punkter til sammen (om du skal ha det "smooth" og ikke hakkete hjørner). Og da må altså først: skjermkortet regne ut en god del fler punkter, og prosseroren: "er musen innenfor firkant? ja. er musen innenfor prikk1 innenfor firkant igjen, som stemmer med X1 og Y1, og XY1 og YX1? ja. er musen innfenfor prikk2 inndenfor firkant da, som stemmer med X2 og Y1, og....?", så etter masse X'er og Y'er er det over til prikk 2.,, osv osv. osv. Altså; prosseroren gjør flere tusen kalkuleringer bare for noen "runde" vinduer som er "penere" .. Men god, tenk deg om da. lol.

En annen ting; XP er raskere fordi du må ha dobbelt så mye ram! Og ellers mye høyere systemkrav..
:grin:

Så idiotisk! Ja, jeg vet du kan skru tilbake til hvordan win2k ser ut.. Men hvorfor ikke bare bytte HELT tilbake? lol.. så mye drit problemer med Xp.

Men selvfølgelig, du kan jo også: Gå over til linux (angående det lisens problemet ditt), eller lage ditt eget OS, og se hvor glad du blir når folk driver å piratkopierer så du mye legge inn den freakin's lisens problemet. Grow up! Det temaet har vært opp litt for mange ganger.. Og du vet til og med svaret på forhånd!

Uh huh!
:roll:

Joachim

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-10-14 18:24 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-10-15 21:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 21:36, skrev airguard:

er nok eldre en deg :smile:

Det har du helt rett i... :smile: Sorry, fikk bare et lite utbrudd... Helt menneskelig... :razz:

Skal prøve å holde meg mer neste gang,, ble litt for usaklig og "fjortiss" etterhvert.. Og skrev om ting jeg knapt nok vet noe om...

Joachim

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-10-16 17:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 21:36, skrev airguard:

jaja, men jeg hadde nå win98 før jeg oppgraderte ikke w2k noe som tilsier at jeg må kjøpe den også LOL :smile:

det du sier er ikke logisk og ikke fornuftig med tanke på det.

Tror du slipper det. Mener at lisenssystemet til M$ er bakoverkompatibelt, altså har du XP-lisens skal du lovlig kunne kjøre Win2K.

Ellers venter jeg bare på en fullverdig emulator til Linux for å kunne kjøre de spillene jeg vil... OS'et er vel ellers det eneste M$ jeg har som er i bruk...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 17:06, skrev airguard:

ja det hadde vært greit hvordan fikser man det ? blir ikke aktuelt og kjøpe enda en grrrrrrrrrrrrrrrr....

Corporate edition får man f.eks. fra de fleste warez-distributører, eller man kan lage sin egen cd (modifisere enkelte filer på cdn) med corporate edition.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 17:33, skrev Mad Wolf Magnux:

Tror du slipper det. Mener at lisenssystemet til M$ er bakoverkompatibelt, altså har du XP-lisens skal du lovlig kunne kjøre Win2K.

Dette stemmer ikke, og det er egentlig ganske innlysende når du tenker over det...

Når det gjelder Corporate, så har du ingen rettigheter til å bruke en slik cd, dersom du ikke har Corporate lisens. Siden det tross alt er en ikke-warez policy her på forumet så bør du være klar over det....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-16 18:44, skrev DragonXP:

Hvorfor trenger du ny produktkode hele tiden? Ifølge dette dokumentet kan du endre en god del på hardware uten at du trenger å aktivere produktet på nytt.

har 3 maskiner (hjemmenettverk), bygger og bytter ut ofte. kona har en + barna deler en + at jeg har en helt for meg selv :grin: (dette er det eneste jeg får ha som er helt mitt + pultosten min )

Bruker samme lisens på alle (dette er vel lovlig for svarte ? )

Hvis hovedkort byttes er du garantert kjørt, da må du aktivisere på nytt + at jeg kløner og reinstallerer titt og ofte... men burde ikke få svi for det da...

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-11-11 10:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:

har 3 maskiner (hjemmenettverk), bygger og bytter ut ofte. kona har en + barna deler en + at jeg har en helt for meg selv
:grin:
(dette er det eneste jeg får ha som er helt mitt + pultosten min )

Bruker samme lisens på alle (dette er vel lovlig for svarte ? )

Nix. En lisens for EN maskin. Bruker du XP på tre maskiner, må du ha tre lisenser. Derfor må du ha ny kode hver gang du bytter litt hw, fordi den koden du har fått gjelder for en annen maskin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...