-mads Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Jeg skal kjøpe digitalt kompaktkamera, som det så fint heter, og har ca. 2000kr til rådighet. Spørsmålet mitt blir enkelt og greit, hvilket bør jeg kjøpe? Her er noen krav: VIKTIG: *Minst 5 megpixler *Minst 3x optisk zoom *Kjent merke *Minst 640*480 piksler film. (VGA) GANSKE VIKTIG: *Størrelse og design *Film med grei kvalitet *Minst 2" skjerm Husk, ikke noe særlig over 2000,-! Endret 30. juni 2006 av -->MaDs<-- Lenke til kommentar
snarius Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Kanskje DETTE eller DETTE? Lenke til kommentar
stylus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg skal kjøpe digitalt kompaktkamera, som det så fint heter, og har ca. 2000kr til rådighet. Spørsmålet mitt blir enkelt og greit, hvilket bør jeg kjøpe? Her er noen krav: VIKTIG: *Minst 5 megpixler *Minst 3x optisk zoom *Kjent merke GANSKE VIKTIG: *Størrelse og design *Optisk bildestabilisator *Film med grei kvalitet *Minst 2" skjerm Husk, ikke noe særlig over 2000,-! 6404919[/snapback] Jeg trenger et billigere kamera til datteren min (tenåring) Mindre viktig: antall megapixler (3 er mer enn nok for henne) Zoom (har du sett jenter som Zoomer?) Viktig: Størrelse og design Merke..... OK skjerm Meget viktig: Pris rundt 1500.- Kamerabatteri!! (ikke AA - oppladbare eller ei) Skikkelig oppladbart. PS haster. (har et OK kamera selv, men vil ikke låne dette til henne på ferie. Et billigkamera med godt batteri er det hun/jeg er på utkikk etter.) Lenke til kommentar
parleur Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg skal kjøpe digitalt kompaktkamera, som det så fint heter, og har ca. 2000kr til rådighet. Spørsmålet mitt blir enkelt og greit, hvilket bør jeg kjøpe? Her er noen krav: VIKTIG: *Minst 5 megpixler *Minst 3x optisk zoom *Kjent merke GANSKE VIKTIG: *Størrelse og design *Optisk bildestabilisator *Film med grei kvalitet *Minst 2" skjerm Husk, ikke noe særlig over 2000,-! 6404919[/snapback] Jeg trenger et billigere kamera til datteren min (tenåring) Mindre viktig: antall megapixler (3 er mer enn nok for henne) Zoom (har du sett jenter som Zoomer?) Viktig: Størrelse og design Merke..... OK skjerm Meget viktig: Pris rundt 1500.- Kamerabatteri!! (ikke AA - oppladbare eller ei) Skikkelig oppladbart. PS haster. (har et OK kamera selv, men vil ikke låne dette til henne på ferie. Et billigkamera med godt batteri er det hun/jeg er på utkikk etter.) 6407542[/snapback] Akkrurat disse spesifikasjonene var jeg også på utkikk etter da jeg skulle kjøpe Digitalkamera til mi kjære mor Valget var mellom Canon PowerShot A520 og Pentax Optio E10 fordi dette var solide kameraer som lå godt i hånden og hadde de normale funksjonene. Det endte opp med Pentax optio e10 fordi man hadde de til en hyggelig pris på den lokale Elkjøp-butikken Lenke til kommentar
-mads Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg skal kjøpe digitalt kompaktkamera, som det så fint heter, og har ca. 2000kr til rådighet. Spørsmålet mitt blir enkelt og greit, hvilket bør jeg kjøpe? Her er noen krav: VIKTIG: *Minst 5 megpixler *Minst 3x optisk zoom *Kjent merke GANSKE VIKTIG: *Størrelse og design *Optisk bildestabilisator *Film med grei kvalitet *Minst 2" skjerm Husk, ikke noe særlig over 2000,-! 6404919[/snapback] Jeg trenger et billigere kamera til datteren min (tenåring) Mindre viktig: antall megapixler (3 er mer enn nok for henne) Zoom (har du sett jenter som Zoomer?) Viktig: Størrelse og design Merke..... OK skjerm Meget viktig: Pris rundt 1500.- Kamerabatteri!! (ikke AA - oppladbare eller ei) Skikkelig oppladbart. PS haster. (har et OK kamera selv, men vil ikke låne dette til henne på ferie. Et billigkamera med godt batteri er det hun/jeg er på utkikk etter.) 6407542[/snapback] Akkrurat disse spesifikasjonene var jeg også på utkikk etter da jeg skulle kjøpe Digitalkamera til mi kjære mor Valget var mellom Canon PowerShot A520 og Pentax Optio E10 fordi dette var solide kameraer som lå godt i hånden og hadde de normale funksjonene. Det endte opp med Pentax optio e10 fordi man hadde de til en hyggelig pris på den lokale Elkjøp-butikken 6407634[/snapback] Kanskje bittelitt off topic, men men... Begge kameraene kommer på over 1500,- hvis man ikke kjøper de hos pixmania, noe jeg ikke ville gjort. Ser ikke helt bra ut Lenke til kommentar
rålli Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg kjøpte nettopp et Olympus mju 600 til godt under 2000,- og er så langt meget fornøyd. Kameraet kan således anbefales. Lenke til kommentar
-mads Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Hvilket av disse ville dere valgt? Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Synes Nikon L3 er et meget godt valg som koster rundt 1500-1700kr. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hvilket av disse ville dere valgt? 6411621[/snapback] Personlig ville jeg valgt Ixus'en av disse... uten tvil. Pga. blant annet bildekvalitet. Men det er nå meg da Hvis det ikke gjør noe at kameraet er marginalt større, vil Nikon Coolpix P2 være det beste valget, synes jeg. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Finnes det ikke digitale kameraer (til under kr.1500.-) med kamerabatteri??? Kan ikke finne noen jeg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Mener du oppladbart lithium batteri? Tror de billigste som har dette ligger på i underkant av 2000. Kamera som bruker AA, kan bruke oppladbare ni-mh AA batterier. En god pakke med fire batterier og lader koster rundt 2-300 kroner. Det finnes også oppladbare CRV3 batterier som passer i mange av de kameraene som bruker AA batterier. Dette er et lithium batteri, på størrelse med to AA batterier. En pakke med et slikt batteri og lader ligger vel på en 3-400 kroner. Hvis kameraet kan bruke dette, anbefales det fremfor ni-mh AA. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ixus 55 er jo til 1.999 kr nå. Hadde klart gått for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå