Andreas007 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg skal sette opp trådløs router i en leilighet. Kommer til å bruke ca tre maskiner, men som oftest bare en. Har sett litt etter Linksys WRT54GX, og ser at denne ser bra ut. Trenger jeg en så dyr router? Noen annet som kan anbefales, eller bør jeg gå for noe som virker som det beste med en gang? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det avhenger av avstander og hastighet du planlegger å bruke. Normalt vil jeg tro at en WRT54GL (11g) vil gjøre susen for ca 500.- pluss frakt. (fungerer opp til 14Mbit trådløst) Har du mye vegger eller stort hus vil trolig en GX ha bedre dekning og hastighet. Lenke til kommentar
Andreas007 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Det er en liten leilighet med stort sett gipsvegger. Jeg trenger egentlig bare noe som er stabilt. Bør jeg da holde meg unna d-link? Hører ihvertfall en del negativt om de. Linksys ser ut til å score høyere ihvertfall. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Den jeg tipset om bør fungere fint for deg. Den støtter også flere forskjellige firmwarer som har ekstra finesser. Det finnes dårlige og gode routere hos de fleste selskap, så det er ikke så dumt å lese omtaler og eller spørre her om en spesiell modell du ønsker å kjøpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå