Martin-sama Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hei! Jeg sliter med at Pc'en bare restarter seg selv, og når jeg logger meg på, får jeg en slik feilmelding. Det har begynt å skje, etter jeg formaterte for litt over en uke siden. Jeg fikk også en feilmelding mens jeg formarte, som førte til at jeg måtte avslutte mange ganger, og tilslutt velge "Hurtigformatering". Det er også et stadig problem at PC'en hopper ut mens jeg spiller CS-source, da får jeg nesten hver gang en "Half life 2.exe feilmelding. Kjempe irriterende... Her er en veldig detaljert liste over min hardware (vet ikke om det står, men jeg har en Power Man 250 W PSU!) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): OS Information: Property Value OS Name Microsoft Windows XP Home Edition|C:\WINDOWS|\Device\Harddisk0\Partition1 Service Pack 2.0 OS Manufacturer Microsoft Corporation Windows Directory C:\WINDOWS Processor: Property Value Current Clock Speed 2079 Description x86 Family 6 Model 10 Stepping 0 Manufacturer AuthenticAMD Name AMD Athlon XP 2800+ Memory (RAM): Property Value Bank Label Bank2/3 Capacity 536870912 Bank Label Bank4/5 Capacity 536870912 Total Memory Deteced in Hardware: ~1024 MB Memory Reported to Operating System: 1023MB Disk Drives: Property Value Description Diskstasjon Manufacturer (Standard diskstasjoner) Model Maxtor 6B120P0 Media Type Fixed hard disk media Size 122935034880 (~114 GB) Number of Partitions 1 Description Diskstasjon Manufacturer (Standard diskstasjoner) Model Maxtor 6Y120P0 Media Type Fixed hard disk media Size 122935034880 (~114 GB) Number of Partitions 3 Installed Printers: Property Value Name Canon iP4200 Port Name USB001 Default Sann Driver Name Canon iP4200 Motherboard: Property Value Manufacturer ASUSTeK Computer INC. Model Name Basiskort Part Number Product A7N8X-E Serial Number xxxxxxxxxxx Version REV 2.xx BIOS: Property Value Manufacturer Phoenix Technologies, LTD Name Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Release Date 20040520000000.000000+000 Version Nvidia - 42302e31 Monitor: Property Value Description Plug and Play-skjerm Name Plug and Play-skjerm Screen Height 1024 Screen Width 1280 Description Standardskjerm Name Standardskjerm Screen Height Screen Width Keyboard: Property Value Description USB-enhet for menneskelig grensesnitt Pointing Device: Property Value Manufacturer (Standard systemenheter) Name USB-enhet for menneskelig grensesnitt Sound Card: Property Value Manufacturer NVIDIA Corporation Description NVIDIA® nForce Audio Device ID NVAX\NFORCE_VAD\4&30255A3&0&0000 Video Card: Property Value Adapter Compatibility ATI Technologies Inc. Adapter RAM 134217728 Description RADEON 9800 PRO Installed Display Drivers ati2dvag.dll Driver Version 6.14.10.6451 Driver Date 15.05.2004 14:41:40 Video Mode Description 1280 x 1024 x 4294967296 farger Adapter Compatibility ATI Technologies Inc. Adapter RAM 134217728 Description RADEON 9800 PRO - Secondary Installed Display Drivers ati2dvag.dll Driver Version 6.14.10.6451 Driver Date 15.05.2004 14:41:40 Video Mode Description DirectX Installation: Property Value Version 6.03.01.0148 Modem: Property Value Network Adapters: Property Value Description NVIDIA nForce MCP Networking Controller - Miniport for pakkeplanlegger Description Miniport for pakkeplanlegger Description Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45 - Miniport for pakkeplanlegger Description Miniport for pakkeplanlegger Description WAN-miniport (Network Monitor) Description Miniport for pakkeplanlegger External Ports: Property Value External Reference Designator External Reference Designator External Reference Designator External Reference Designator Serial Port 1 External Reference Designator Serial Port 2 External Reference Designator Parallel Port External Reference Designator PS/2 Keyboard External Reference Designator PS/2 Mouse External Reference Designator USB1 External Reference Designator USB2 External Reference Designator USB3 External Reference Designator USB4 External Reference Designator USB5 External Reference Designator USB6 External Reference Designator ETHERNET External Reference Designator ETHERNET External Reference Designator Joystic Port External Reference Designator MIDI Port External Reference Designator Onboard 1394 External Reference Designator Line In Jack Port Expansion Slots: Property Value Slot Designation PCI1 Slot Designation PCI2 Slot Designation PCI3 Slot Designation PCI4 Slot Designation PCI5 Slot Designation AGP Håper på hjelp! Martin-sama Endret 29. juni 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei! Har du repportert feilen til Microsoft? Altså, når feilmeldinga kommer opp, trykk da "Send Feilrapport". Jeg har brukt den et par ganger tidligere og du FÅR faktisk hjelp og ganske raskt tilogmed! Ellers kan du gå på knowledge-databasen til Microsoft og kopiere inn feilsignaturen og se hva du får av treff. Lykke til! Mvh, Han Derre Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Ja, glemte å si at jeg har prøvd det.. Jeg fikk melding om at scanneren ikke klarte å finne ut hvor feilen var. Men at det mest sannsynlig var: RAM, CPU, PSU eller Motherboard..Så det var ikke spesielt mye hjelp å få der! Jeg kan prøve den knowledge-databasen neste gang feilen skjer! Takk skal du ha! Åpen for mer hjelp1 MVH Martin-sama Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ja, glemte å si at jeg har prøvd det.. Jeg fikk melding om at scanneren ikke klarte å finne ut hvor feilen var. Men at det mest sannsynlig var: RAM, CPU, PSU eller Motherboard..Så det var ikke spesielt mye hjelp å få der! Jeg kan prøve den knowledge-databasen neste gang feilen skjer! Takk skal du ha! Åpen for mer hjelp1 MVH Martin-sama 6405032[/snapback] Da jeg hadde dette problemet viste det seg at rammen jeg hadde stappet inn i maskina kjørte på feil frekvens Har du skaffet deg noen nye deler i det siste? Noe annet spess du har gjort med systemet rett før dette problemet begynte å vise seg? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Har formatert, pasjonerte den ene Harddisken slik at den nå består av tre partisjoner. RAMMEN byttet jeg høsten 2005, ganske lenge siden. Men er det mulig at denne pasjoneringen har gjort noe med RAMMEN eller eventuelt noe annet Hardware? Takk for svar MVH Martin-sama Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Dette er vel ganske viktig...Jeg lurer på om det kan være kjølingen... Fant ut når jeg spilte istad, fikk jeg melding av "PC probe" at CPU'en min var på 78 grader...Er dette veldig mye? Den ligger standard på 66-67! Kan det være grunnen til at den restarter seg selv? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Dette er vel ganske viktig...Jeg lurer på om det kan være kjølingen... Fant ut når jeg spilte istad, fikk jeg melding av "PC probe" at CPU'en min var på 78 grader...Er dette veldig mye? Den ligger standard på 66-67! Kan det være grunnen til at den restarter seg selv? 6407296[/snapback] Absolutt! 78 grader er veldig mye ja. kan godt tenke meg at PCprobe rebooter maskina hvis tempen overstiger 80 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå