FamP Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har fått en 2,5" flyttbar disk for USB tilkobling. Der fulgte det meg en type USB kabel som jeg ikke har sett før. Det er i utgangspunktet en vanlig USB kabel som gjerne følger med digitale kameraer eller minnekortlesere. Men, i enden der en kobler den til PC'en er det en ekstra rød USB-plugg som er festet i en 9 cm ledning. Jeg regner med at det har noe med å gi strøm. Har kun brukt den "vanlige" svarte til nå og det ser ut til å fungere. Til hva og i hvilke sammenhenger skal denne ekstrapluggen benyttes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Den rød er for strøm, den svarte for data. Bruker du bare den svarte, uten noen form for annet strømtilførsel? Er det ytterligere USB-tilkoblinger på harddisken? If so er det mulig at den rød kontakten må plugges inn for å servere strøm til eventeuelle enheter tilkoblet disse. Lenke til kommentar
FamP Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Har brukt den et par timer til nå og da bare med dne svarte pluggen tilkoblet. Fungerte utmerket. Det er en liten kontakt på kabinettet for strøm, men det fulgte ikke med noen ledning til den, men det er tydeligvis mulighet for lekstern strømkilde. Kabinettet er kjøpt løst til en disk jeg har tatt fra en bærbar. Har vært borti noen andre eksterne 2,5" disker med kabinett som kun bruker USB. De trekker vel så lite strøm de diskene at det er nok det som kommer. Vi tro at den røde benyttes i tilfeller der èn USB-kontakt av en eller annen grunn ikke klarer å gi nok strøm. Endret 29. juni 2006 av FamP Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Tror det er dersom du bruker USB1.1 - da den gir mindre strøm. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 jeg hadde en slik med 2 plugger på som fulgte med usb hubben jeg bruker bare den ene, det er dog en plugg der jeg kan plugge et adapter i hubben for å tilføre strøm men det ser ut til å funke uten verken den røde eller adapter...den går fint på 2.0 også har en eksterndisk kopla til (denne disken har eget strømadapter) å den overfører i 20-30 megabyte i sekundet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå