Gå til innhold

Ny windowsinstallasjon uten tap av private filer..

Anbefalte innlegg

Hei!

En bruker på jobben har en gammel HP compaq nc6000 som går ufattelig tregt. Det nytter ikke å vente på at ting skal dukke opp når en trykker på elementer på f.eks. desktopen.

Har bestemt meg for å reinstallere xp pro på den, men er dette mulig uten å slette private filer på samme partisjon? Hvis jeg unngår å formatere og går rett på installering?

På forhånd takk.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo ellers gode muligheter for å få maskinen i frisk og fin stand uten reformatering...kun med innebyggede funksjoner + et par gratisprogrammer.

6404513[/snapback]

Poenget er en bruker et døgn(tror ikke det er overdrevet) på å starte opp og bare få dobbeltklikket på my computer for å få opp vinduet....

To døgn å få installert/kjørt programmer, kanskje? :roll:

Lenke til kommentar
Du kan installere Windows uten å måtte slette alle personlige filer, du velger bare å fjerne den gamle Windowsen som ligger på PC`en.

Eller gjør som han som svarte før meg  :)

6404416[/snapback]

Men du får vel ikke spørsmål om å fjerne, du får vel bare spørsmål om å slette partisjon(uaktuelt) eller installere på nytt, i håp om at den kun overskriver de gamle systemfilene?

Men jeg tror jeg prøver repair først. Vil holde siste spørsmålet mitt aktivt fremdeles da....

Lenke til kommentar
Det er jo ellers gode muligheter for å få maskinen i frisk og fin stand uten reformatering...kun med innebyggede funksjoner + et par gratisprogrammer.

6404513[/snapback]

Poenget er en bruker et døgn(tror ikke det er overdrevet) på å starte opp og bare få dobbeltklikket på my computer for å få opp vinduet....

6404591[/snapback]

Vel, jeg ville sett på det som en utfordring. Første skritt ville vært å starte i sikkermodus og starte en disksjekk.

Lenke til kommentar

6404513[/snapback]

6404591[/snapback]

Vel, jeg ville sett på det som en utfordring. Første skritt ville vært å starte i sikkermodus og starte en disksjekk.

6404621[/snapback]

Safe mode, ja. Selvfølgelig. Det har du ufattelig rett i....hmm, tenkte ikke på det av en eller annen grunn.... :blush:

Lenke til kommentar

Hvilket OS kjører vidunderet? Hvis den kjører XP (Noe jeg faktisk ikke håper) kan du kjøre msconfig og se hva som ligger i oppstarten. Det kan ligge mye der som gjør at maskina blir treig. Ellers er det vel ikke å forakte å ta en virus og spyware sjekk også?

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...