Gå til innhold

Anbefaling av pumpe!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg startet like så godt et eget emne om dette...

Grunnet problemer med den forrige tanken/pumpa mi, som har fått sprekker osv, så må jeg kjøpe meg noe nytt. Som er av kvalitet.

Vannkjølings systemet mitt er et typisk "low-flow" system og det består av:

Pumpe/tank: Cooltek 400l/t

Slanger: 3/8" Kuriyama

CPU Blokk: Hjemmelagd blokk

GPU Blokk: Swiftec MCW60

Radiator: BIP2

Tror det var det meste!

Som sagt, dette er et typisk "low flow" system, og jeg må da ha en pumpe som passer dette. Jeg har lyst på en pumpe jeg kan overvåke, slik at jeg er sikker på at den funker som den skal.

Jeg har sett på denne: Swiftech MCP655

Men denne ser ut til å være basert på "high flow" systemer, og ikke kan overvåkes.

Er det noen som kan hjelpe meg litt her? :)

Hadde vært fint med svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hold deg til swiftech pumpene så får du kvalitet, sammen med skikkelig ytelse!

aquastream sin pumpe er jo bare en svindyr eheim. thermal take og vannkjøling....!

Waterchill finner jeg ikke noen mottrykks egenskaper på men tipper det er ganske dårlig...

edit: åjo, 2.4m jaja bedre enn hydor og eheim pumpene ihvertfall!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Tester har vist at Thermaltake har blitt bedre på kvalitet i forbindelse med vannkjøling, og den nye pumpen har absolutt gode tekniske data.

Aquastreamen er en eheim med en 12V-motor. Denne modifikasjonen er noe dyr, og det er jo også utvidete muligheter for styring og overvåking i forhold til en vanlig eheimpumpe. Ønsket var overvåkning og kontroll, så denne tilbyr dette sammen med aquaero...

Lenke til kommentar

AnaXyd:

Jeg tror du vil greie deg lenge og vel med en MCP350.

Dette er også en trykksterk og spenningsregulerbar pumpe, men med en max-flow på 350ltr/t.

Reguleringen fordrer enten et bryter som kan veksle mellom 12 og 7v, eller en elektronisk oppstilling som kan variere spenninga trinnløst.

Det er forøvrig litt merkelig at ikke Swiftech / Microplex har valgt en pumpe med turtallsovervåkning?

Denne pumpa produseres jo av Laing http://www.lainginc.com/ og kan også leveres med denne funksjonen.

Grunnen til at jeg vet det, er det faktum at jeg sitter med en pumpe tilsvarende MCP350, som har uttak for turtalls- driftsovervåkning!

Foreslår at du sender en mail til Microplex for å spørre om de også kan levere MCP350 med turtallsovervåkning.

For muligheten er jo tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

HAHA!

Swiftech MCP655, pumpen, som emnestarter har linket til har jeg noen spørsmål om. Hvor mye bråker den? Er det plagsomt høyt eller er det veldig lavt? Hvordan er ytelsen på den når den kjører på minst mulig turtall?

Lenke til kommentar
Hva du enn gjør, ikke kjøp Asetek Waterchill, har bare hatt problemer med min pumpe.

6406357[/snapback]

Kan du forklare litt om problemene? :)

6408612[/snapback]

Min pumpe har laget rare lyder, men de har gitt seg nå. Rare lydene bestod av knurring og whine lyder. USB kontrollen til min pumpe virker heller ikke dvs jeg får ikke regulert viftene som den skal kunne styre. Så de måtte jeg koble på en viftestyring istede for å la pumpa styre dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
HAHA!

Swiftech MCP655, pumpen, som emnestarter har linket til har jeg noen spørsmål om. Hvor mye bråker den? Er det plagsomt høyt eller er det veldig lavt? Hvordan er ytelsen på den når den kjører på minst mulig turtall?

6418853[/snapback]

Quoter meg selv, da dette er noe jeg lurer kjempe mye på.

Lenke til kommentar

ser ikke helt vitsen med å kjøpe en skikkelig pumpe bare for å strupe den ned til eheim nivå...

er du bekymret for støyniva så kjøper du heller mcp350. med moddet topp yter den tilogmed bedre ebb 655.

Lenke til kommentar

Går nok for den pumpen ja! Og jeg spurte Microplex om den de hadde på lager har mulighet for avlesning.

Svar:

"De var har på lager nå har ledning som kobles til 3-pins kontakt på hovedkortet for turtallsavlesning."

Da må jeg si at saken er biff!

Det jeg nå trenger er det andre krims kramset når det gjelder denne t linen. Er det slik det burde være?

> påfylling

Pumpe>tline>rad>cpu>gpu>pumpe

Og da er det vel denne t koblinga jeg skal benytte siden mitt system er basert på 3/8". Sant?

Ser også ut til at jeg ikke trenger noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...