AnaXyd Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei! Jeg startet like så godt et eget emne om dette... Grunnet problemer med den forrige tanken/pumpa mi, som har fått sprekker osv, så må jeg kjøpe meg noe nytt. Som er av kvalitet. Vannkjølings systemet mitt er et typisk "low-flow" system og det består av: Pumpe/tank: Cooltek 400l/t Slanger: 3/8" Kuriyama CPU Blokk: Hjemmelagd blokk GPU Blokk: Swiftec MCW60 Radiator: BIP2 Tror det var det meste! Som sagt, dette er et typisk "low flow" system, og jeg må da ha en pumpe som passer dette. Jeg har lyst på en pumpe jeg kan overvåke, slik at jeg er sikker på at den funker som den skal. Jeg har sett på denne: Swiftech MCP655 Men denne ser ut til å være basert på "high flow" systemer, og ikke kan overvåkes. Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Hadde vært fint med svar! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Hva med Aquastream med aquaero, Waterchill, eller den nye Thermaltake-pumpen med vannivåmåler og temperaturmåler. Disse virker som ok alternativer i mine øyne. Endret 29. juni 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg vil jo ha av kvalitet, som absolutt holder myyyye bedre enn cooltek tanken. Noen her som kan bekrefte om Aquastream med aquaero, Waterchill, eller den nye Thermaltake-pumpa er noe tess? Lenke til kommentar
theoddone Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 MCP350 skal være en helt grei pumpe og du kan moddifisere den vis du vil ha mer flow, men den er litt vell overpriset på microplex synes jeg... Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva du enn gjør, ikke kjøp Asetek Waterchill, har bare hatt problemer med min pumpe. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Hva du enn gjør, ikke kjøp Asetek Waterchill, har bare hatt problemer med min pumpe. 6406357[/snapback] Kan du forklare litt om problemene? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) hold deg til swiftech pumpene så får du kvalitet, sammen med skikkelig ytelse! aquastream sin pumpe er jo bare en svindyr eheim. thermal take og vannkjøling....! Waterchill finner jeg ikke noen mottrykks egenskaper på men tipper det er ganske dårlig... edit: åjo, 2.4m jaja bedre enn hydor og eheim pumpene ihvertfall! Endret 29. juni 2006 av eXa Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Tester har vist at Thermaltake har blitt bedre på kvalitet i forbindelse med vannkjøling, og den nye pumpen har absolutt gode tekniske data. Aquastreamen er en eheim med en 12V-motor. Denne modifikasjonen er noe dyr, og det er jo også utvidete muligheter for styring og overvåking i forhold til en vanlig eheimpumpe. Ønsket var overvåkning og kontroll, så denne tilbyr dette sammen med aquaero... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Men er det sånn at Swiftech sin MCP655 har veldig mye trykk? Hvor mye trykk har den ved lavest innstilling? Kunne denne ha passet inn i mitt system? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hva med Eheim? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 AnaXyd: Jeg tror du vil greie deg lenge og vel med en MCP350. Dette er også en trykksterk og spenningsregulerbar pumpe, men med en max-flow på 350ltr/t. Reguleringen fordrer enten et bryter som kan veksle mellom 12 og 7v, eller en elektronisk oppstilling som kan variere spenninga trinnløst. Det er forøvrig litt merkelig at ikke Swiftech / Microplex har valgt en pumpe med turtallsovervåkning? Denne pumpa produseres jo av Laing http://www.lainginc.com/ og kan også leveres med denne funksjonen. Grunnen til at jeg vet det, er det faktum at jeg sitter med en pumpe tilsvarende MCP350, som har uttak for turtalls- driftsovervåkning! Foreslår at du sender en mail til Microplex for å spørre om de også kan levere MCP350 med turtallsovervåkning. For muligheten er jo tilgjengelig! Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Denne pumpa anbefaler eg, den er knall go' og sitter behaglig på. EDIT: Fikk dårlig samvittighet for å være helt offtopic: MCP350 vil nok passe bra som Skrue sier, den er god! Endret 30. juni 2006 av Furyfax Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 HAHA! Swiftech MCP655, pumpen, som emnestarter har linket til har jeg noen spørsmål om. Hvor mye bråker den? Er det plagsomt høyt eller er det veldig lavt? Hvordan er ytelsen på den når den kjører på minst mulig turtall? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Ja, er det noen som har linker til noen tester av den pumpa? Erfaringer? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hva du enn gjør, ikke kjøp Asetek Waterchill, har bare hatt problemer med min pumpe. 6406357[/snapback] Kan du forklare litt om problemene? 6408612[/snapback] Min pumpe har laget rare lyder, men de har gitt seg nå. Rare lydene bestod av knurring og whine lyder. USB kontrollen til min pumpe virker heller ikke dvs jeg får ikke regulert viftene som den skal kunne styre. Så de måtte jeg koble på en viftestyring istede for å la pumpa styre dem. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Aah.. Æsj, kjedelige saker... Tar nok ikke sjansen på det merket nei... Erfaringer på MCP350 noen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 HAHA! Swiftech MCP655, pumpen, som emnestarter har linket til har jeg noen spørsmål om. Hvor mye bråker den? Er det plagsomt høyt eller er det veldig lavt? Hvordan er ytelsen på den når den kjører på minst mulig turtall? 6418853[/snapback] Quoter meg selv, da dette er noe jeg lurer kjempe mye på. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 ser ikke helt vitsen med å kjøpe en skikkelig pumpe bare for å strupe den ned til eheim nivå... er du bekymret for støyniva så kjøper du heller mcp350. med moddet topp yter den tilogmed bedre ebb 655. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Går nok for den pumpen ja! Og jeg spurte Microplex om den de hadde på lager har mulighet for avlesning. Svar: "De var har på lager nå har ledning som kobles til 3-pins kontakt på hovedkortet for turtallsavlesning." Da må jeg si at saken er biff! Det jeg nå trenger er det andre krims kramset når det gjelder denne t linen. Er det slik det burde være? > påfylling Pumpe>tline>rad>cpu>gpu>pumpe Og da er det vel denne t koblinga jeg skal benytte siden mitt system er basert på 3/8". Sant? Ser også ut til at jeg ikke trenger noe mer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kommer ikke T-line før pumpa da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå