Gå til innhold

Spill-pc til 12 000, mulig?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Tenkte å investere i en ny pc nå, men har litt begrenset med kapital.

I utgangspunktet har jeg tenkt å bruke rundt 12' på en pc som hovedsaklig blir brukt til spilling. Grunnen til at det må være en bærbar er pga jeg trenger den på skolen også.

Harddisk er ikke så veldig viktig for meg da jeg har en 250gb ekstern.

Batteritid er heller ikke det viktigste

Mvh Marius

Endret av marmil1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke små bærbare PCer billigere ennstørre PCer. Hvis jeg ser på prisguiden for bærbare så vil de billigste 15" starte på ca 5000 og de billigste 12" på ca 9000. Dessuten vil jeg tro at detvil være upraktisk å spille på en så liten skjerm. Om det er mulig er vel avhengig av hva slags spill du skal spille og hva slags krav de stiller til hardware.

Lenke til kommentar

Ta en titt på Dell M1210. Om du ikke synes batteri er så viktig bør du ringe Dell, du får nemlig ikke bestille annet en 9Celler batteri m/7300 kortet. Du kan sikkert "krangle" deg til et batteri som ikke stikker ut av baken på maskinen.

Bortsett fra en !"¤!§"¤#! plinge-lyd (som ikke er på teknikerens M1210) er jeg fornøyd med min maskin.

Btw. erfarer at 12" maskiner er mer til mobilt bruk enn til spilling. Kan spille Raven Shield (basert på UT2003 motoren) på full grafikk uten problemer, men som nevnt er det litt lite skjermbilde på den.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
hehe når jeg skrev 12' mente jeg 12 000 altså...

jeg vil selv si at det trengs nå ihvertfall en 15" skjerm, men tar imot alt egentlig. kan jo koble til skjerm hjemme så er ikke det største problemet

6404939[/snapback]

Du har f.eks http://www.psdata.no/ps.asp?it=128676 eller http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=35940

Sistnevnte er bedre til spill, men du bør legge i noen hundrelapper å kjøpe en 512-minnebrikke til eller kanskje 2 x 1024-brikker.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...