sluffy Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 2. Mesteparten av ny musikk (som ikke er norsk listepop) lanseres på vinyl lenge før det kommer på CD. 6404123[/snapback] Hvor går man for å få tak i ny musikk på vinyl da? I Bergen?Er det alle sjangre? 6415254[/snapback] Elektronisk musikk --> Bodhi Beats (i gaten bak korskirkealmenningen). Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 bfisk kom med mange gode grunner. Jeg supplerer litt jeg... Det har vært mye utvikling på dj utstyr i det siste, så dj'ing er ikke så vinylorientert som det pleide å være. Det er mye vanligere at dj'er spiller laptop set eller bruker cd'er enn det var for et par år siden. Det kommer an på hvor avansert miksingen er. Skal du bare beatmikse låter etterhverandre så går det greit med CD eller PC. Hvis du derimot er hiphop dj f.eks. så er det ganske påkrevd å bruke platespillere. Kort sagt er er vel platespillere fremdeles overlegne når det gjelder miksemuligheter kontra CD'er, forutsatt at man vet hva man gjør. De fleste dj'er er platenerds. Det er status å gå rundt med vinylbaggen på skuldern. Veldig mye musikk som brukes av dj's blir kun gitt ut på vinyl (de som gir ut musikken er gjerne platenerds de og). Dessuten er det ofte billigere å kjøpe vinyl enn CD'er. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Nuvel... rundt 80 kr for en singel, evt over 100 kr for en fet singel som akkruat er sluppet? Vet ikke om det er så mye billgere enn cder likevel... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 75 til 90 for en singel stort sett. 60-70kr (£5-6) fra England. Men prisforskjellen er vel kanskje ikke sååå stor nei. Kommer litt an på hva man er ute etter og hvor man handler. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 vinyl er mer sikkert og bedre lyd vil jeg si. mindre sjanse for at det kan stoppe opp. cd spillere er ikke fult til å stole på. og scratching er vel bedre der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå