Gå til innhold

Minitest av Siemens c72

Anbefalte innlegg

Har brukt denne billigmobilen i ca en uke grunnet bruk av angrerett på Nokia 7710en min. c72'en koster 295,- på Lefdal sin webshop med telenor kontant og 100kr ringetid. Selv om den er så billig så er det ikke så alt for dårlige greier. For en mobil som koster 295kr så synes jeg c72 gir mye mobil for pengene. Software er samme som på blant andre m65 bortsett fra at c72har mye mindre bugs. Mobilen har ikke hengt seg opp en eneste gang! (i motsetning til min gamle m65 som hang seg opp ofte), menyene er de samme som på de fleste siemens telefonene, lette å forstå og desverre veldig kjedelige. Skjermen er liten og dårlig (tror det er 128*128 oppløsning), og kameraet er i beste VGA oppløsning.. Bildene blir noe ufokusert og til tider litt for lyse, men hva kan man forvente av en mobil til 295? Batteriet på c72 er veldig bra! (Tro det eller ei), det holdt i 5-6 dager med litt under normal bruk på første lading. Er nå på andre lading og har brukt mobilen i 2 dager, skjermen viser at batteriet er ca 5/6 fullt. Grunnen til det gode batteriet kan derimot være lavoppløst skjerm og at jeg har belysning på 60%.

Tastene er små og til tiders litt irriterende. Det som plager meg mest er at OFTE når jeg skriver meldinger og skal trykke på 2 tasten så kommer jeg borti nettleser knappen som siemens har plassert alt for nært 2tallet, men heldigvis kan man fortsette på meldingen når man avslutter nettleseren.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne (rettelse: foreldrene mine har grunn til å være veldig fornøyde med denne, da jeg låner den av de mens jeg venter på nokia 6233)

Det er ikke vanskelig å merke at det er en billigtelefon, men er du ute etter en billigtelefon med greie spesifikasjoner og god batterilevetid så er c72 mobilen for deg :)

Legger ved et bilde av mobilen, et av skjermen og et tatt med mobilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...